HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Varning för "skatteåterbäring"-mejl
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/08/05 :  14:38:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Så där ja, jag då fick man tillbaks på skatten(ELLER INTE!)!

Se upp för följande mail:

quote:
---------------------------------------------------
Skatteåterbäring för år 2013
Skattebetalare id: XXXXXXXXX
---------------------------------------------------

Efter de senaste årliga beräkningarna av din skattemässiga verksamhet har vi bestämt oss för att du är berättigad att erhålla en skatteåterbäring på:

6770,00 SEK

Var vänlig och skicka in begäran om skatteåterbäring.
Det kommer att ta oss 3-4 dagar att bearbeta den.

Klicka här för att få åtkomst till formuläret för din skatteåterbäring.

Följ länken och fyll i formuläret och skicka in det innan den 07 08 2014 för att vara säker på att din återbäring kommer att bearbetas så snart som möjligt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Svara inte på det här meddelandet.
Kontakta oss inte direkt då detta ärende i huvudsak behandlas av online-systemet.

Upphovsrätt © 2014 Skatteverket Sverige. Alla rättigheter förbehålles.


Ja som sagt, varning varning! Det här är en bluff.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2014/08/05 :  15:10:38  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Skatteverket skickar ju antingen ut ett utbetalningskort eller betalar ut till föranmält konto. Sedan är ju hela meddelandet rätt märkligt i sig, plus att dylika meddelanden knappast skickas ut med e-post.

Däremot kan man ju begära utbetalningsspärr genom att logga in på skattekontot med e-legitimation, liksom ändra det föranmälda kontonumret för utbetalning. Görs dock lämpligen genom att själv gå till Skatteverkets webbplats och inte via mystiska länkar...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2014/08/05 :  15:48:46  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Fick det också. Intressant när man bara är 17 år.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/08/05 :  18:58:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Efter de senaste årliga beräkningarna av din skattemässiga verksamhet har vi bestämt oss för att du är berättigad att erhålla en skatteåterbäring på

Underbart skrivet :o)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2014/08/05 :  21:13:24  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Jag har mycket svårt att förstå att någon skulle gå på detta.
"Folk är idioter......"

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/08/05 :  21:39:54  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Åja, så jävla korkad behöver man inte vara för att trilla dit? Har du sett hur webbsidan ser ut? Tror den hette skatteverket.br när min kollega fick dessa mail i maj.
Den är ganska trovärdig om man inte har toppkoll på t.ex. att toppdomänen .br tillhör Brasilien....

Men som vanligt, sunt förnuft räcker ganska långt.

Personligen har jag fått upprepade mail om inkassering av väg-tullar vilket var ganska trovärdigt eftersom jag rullat igenom Europa på min semester tidigare. Dock stämmer inte länkar och adresser vilekt gör att det inte är aktuellt att klicka på dessa.

Vh Micke
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/05 :  22:17:39  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Sista idioten är ju som bekant inte född ännu, så desto fler utskick dom får iväg desto mera intäkter.
Att vara idiot är ju en mänsklig rättighet, tyvärr är det värre människor än så, jag tror det heter cyniska.
Cyniska människor är många flera så det är inte lätt att vara idiot bland dessa, fördelen är att inte veta när man drabbas.
Jag gick in till en hifi handlare en gång och var nöjd, gör det mig till idiot?
Burken kostade närmare 80.000.- efter rabatt betalade jag lite mera än 50.000.-, vad tror du den kostade att tillverka? Närmare 5000,- kanske.
Det är tur man vet att man inte är idiot, eller hur!


Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2014/08/06 :  07:15:56  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Burken kostade närmare 80.000.- efter rabatt betalade jag lite mera än 50.000.-, vad tror du den kostade att tillverka? Närmare 5000,- kanske.

Vad en "burk" säljs för har väldigt lite med tillverkningskostnaden att göra. Det är helt andra parametrar som styr.

Men när folk går på det ena erbjudandet efter det andra bara för att det kommer "elektroniskt" då är det "synd om människan".
Folk är så ivriga på att tjäna/spara pengar snabbt att de glömmer bort att tänka.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/08/06 :  08:00:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja en del av de där mejlen är lite för smart formulerade så det finns säkert en och annan som trillar dit. Skurkar och banditer är vad de är!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/06 :  09:07:55  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Ja PAC, skurkar och banditer minst sagt....
Det som jag tycker är underligt är att denna typ av av mail har i varje fall jag sett under massor av år, så uppenbart funkar det.
Är det så svårt att spåra?
Eller är detta så vanligt att ingen längre bryr sig?
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2014/08/06 :  14:34:40  Show Profile Send Revoxarn a Private Message  Reply
I dag fick jag ett mejl från Länsförsäkringar att jag hade en återbetalning att hämta, väldigt konstigt eftersom jag inte är kund där
så jag svarade "Fuck you" så får vi se om jag får något mer från dom.

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/08/06 :  15:29:15  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Revoxarn: Använda F-ordet på dom banditerna, det var järvt av dig.

Edited by - CAB on 2014/08/06 15:30:43
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2014/10/09 :  12:37:19  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
"OK-Q8" meddelar:

quote:

Kära kund,

Vi beklagar att meddela dig om att vi har begränsat/avbrutit ditt konto på OK-Q8.

Vad är problemet?
Vi har noterat ovanlig aktivitet på kreditkortet som är kopplat till ditt OK-Q8 konto.
Vi hade inget annat val än att avbryta ditt Visa-kreditkort ( 4118-24XX-XXXX-XXXX ).
Om du misslyckas med att verifiera din identitet kommer ditt konto att tas bort.

Hur kan du hjälpa till?
Att aktivera ditt konto är väldigt lätt. Du behöver bara bekräfta en del information.
Vi förstår att det kan vara frustrerande att inte ha full tillgång till ditt OK-Q8 konto.
Vi vill samarbeta med dig för att återställa ditt konto så snabbt som möjligt.

Klicka här för att aktivera ditt konto.

Det här mejlet skickades automatiskt så om du svarar kommer ingen att se det.
För att kontakta oss, logga in på ditt konto och klicka på "Kontakta oss" längst ner på sidan.

Tack,
Kundservice.
Copyright © 2014 OK-Q8 AB



Som av en händelse har jag inget konto hos OK/Q8...

Nyligen var det Blocket som skulle ge mig 900 spänn om jag fyllde i någon undersökning. Jag gissar att huvudpunkten var vilka konto/kreditkortsnummer jag hade.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000