HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Audeze LCD2 ÄR bättre än Sennheiser 650
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2014/09/06 :  20:44:35  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message  Reply
Jag har länge suttit och tyckt att det inte spelar så stor roll vad jag lyssnar på; stereon hemma, i bilen eller på jobbet med hörlurar. Visst, köksstereon är ju ingen höjdare men i övrigt kändes det som att det inte spelar så stor roll, det låter rätt lika det mesta.
Så jag plockade hem kontorssetet; Burson HA160, DA160 och Audeze LCD2. Bytte det mot lite enklare Sennheiser 650HD och en iphone som kör spotify och sedan gick jag på en tyst 4veckors semester.
Tillbaka på jobbet och efter 3 veckor musikspisning där startar jag så Burson och LCD här hemma streamat från datorn.... herregud. Musik! Jag tänkte att jag är ingen HIFI-nörd, eller ljudfinsmakare, bara en avarage-joe som gillar att lyssna på musik och hör inte någon större skillnad på ditt och datt. Fel man hade där, det är dags att ta med sig riggen till kontoret igen och längtan efter en woo audio WA22 är än starkare... om man kanske kanske kan få till en julshopingsresa till New York i år?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2014/09/06 :  20:49:14  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Iphone och HD650 är inget giftemål i himmelen.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2014/09/06 :  20:55:31  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message  Reply
Det menar du inte Björn-ola? ;) Fy och usch vad det låter trist. Sitter just nu och lyssnar på Leonard Cohen Live in London. Mmmm... med rätt lurar :D

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2014/09/06 :  21:23:10  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Håll med om att det är bättre än både sex och sprit!




Ja, jag menar naturligtvis, hörlurar och hörlursförstärkare går bra ihop, sex och sprit går inte bra ihop, efter vad jag har hört.


Om det är bra var för sig är en annan fråga. Jag får väl testa någon gång.

Hörlurar och hörlursförstärkare alltså...

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2014/09/06 :  22:20:05  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message  Reply
Ja, jag har verkligen saknat att lyssna utan att riktigt veta om det. Ställde ner och av stereon när lillan föddes för 5 år sedan. Först nu jag lutar mig bakåt fast med lurar för att inte väcka. Fast skall ärligheten fram är lurar bara ett substitut till högtalare, man missar en del när ljudet inte kommer framifrån, att slippa ha artisterna på rad mellan örnonen är ju rätt skönt.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000