HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Diy bergsprängare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2014/09/16 :  11:02:26  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Hej gubbar och gummor.


Jag funderar på en diy bergsprängare i olika delar.


I huvudsak en huvuddel med batteri, slutsteg, bilradio/filuppspelare/blåtandsmottagare och två avtagbara lådor med 6 1/2 eller 8 tums koax- eller bredbandselement och sen en extra subba då det passar.


Jag jobbar runt om mitt hus, trägård, verkstad (och faktiskt även där jag är anställd) och det är jobbigt att släpa med mig två aktiva 12 tums toppar så jag drömmer om något mer behändigt att spela upp radio, spotify och audioböcker från.


Den skall vara relativt stryktålig och väderskyddad.


Har nån nån ide hur man kan göra detta på nåt relativt smidigt sätt?


Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2014/09/16 :  13:35:16  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Proelement med impregnerad kon är ett måste. Sen skulle jag ta bästa sortens slag och regntåliga resväska till hus. Subban i en separat resväska.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2014/09/16 :  13:37:15  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Bygg in förstärkare och spelare och använd telefonen att fjärrstyra med.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2014/09/16 :  20:41:40  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Bilcoaxialer, class-d slutsteg och blåtandsmottagare från kina..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2014/09/17 :  11:48:27  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
quote:
class-d slutsteg och blåtandsmottagare från kina..


Finns även i samma burk, jag köpte en sån, tyvärr med en del brus (97dB känslighet)

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000