HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vad heter detta slaginstrument?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2014/09/24 :  23:26:52  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Streamingtjänsterna tar mig längre och längre bort från mainstream musiken - så otroligt mycket intressant det finns utanför reklamradio sfären; lyssnar med glädje på allt från arabiskt, indiskt till sydamerikansk musik, medans reklam annonsen för coldplays senaste skiva argt blinkar nere i ena hörnet på skärmen

Fastnade för Karim Baggeli nu senast; en gitarrist/kompositör med rötter från belgien, jordanien och det forna jugoslavien som dessutom spelar arabisk luta (oud).

Tittade på youtube och fann då följande video:
https://www.youtube.com/watch?v=Dkm2qPGfhbA

Notera vid 4min 36sek in i videon att det kommer in en kvinna på scenen och använder en form av slaginstrument som jag aldrig sett/hört talas om! Och jag som tycker det är svårt att hålla takten på trummor..

-

Edited by - coldcut on 2014/09/24 23:27:40

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/09/25 :  00:14:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
2 hopprep?
;)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2014/09/27 :  23:03:59  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Inga fler förslag hittills, så det verkar som du vinner Johan..

Dubbel-hopprep med liten träkula alltså..

-
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2014/09/27 :  23:12:47  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Boleadoras

https://www.youtube.com/watch?v=nqU6dubeUng

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2014/09/27 23:18:49
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2014/09/28 :  20:39:20  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Tack för det!

Killen i filmklippet var skapligt vass..

-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000