HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Barnfri hotell weekend?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2014/10/08 :  13:01:23  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag och min sambo brukar regelbundet smita iväg för en barnfri hotell weekend i mellan-Sverige.
Denna gång hade vi tänkt styra kosan mot Västerås
Några tips på bra prisvärt hotell samt mat/aktivitet (gärna musik) någon av de kommande helgerna?

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2014/10/08 15:01:53

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2014/10/08 :  13:32:23  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
Västerås är en trevlig stad.

Jag rekommenderar starkt ett besök i min favoritskivbutik Skivbörsen som ligger på smedjegatan 15 en trappa ner, nytt, beggat och trevlig personal med bra musiksmak.
Det finns även någon Blues/Jazz-klubb som jag tyvärr inte har någon koll på, men det borde vara lätt att hitta mer info.
Hotell har jag nollkoll på då min mormor skulle ta det som en djup personlig förolämpning om jag inte bodde hos henne...

Trevlig resa!

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2014/10/08 :  14:17:02  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Som Västeråsare måste jag säga att Västerås är helt ok, men inget mer. Finns många städer i Sverige som är mycket mysigare/trevligare.
Nämnda Skivbörsen (min hovleverantör) är värt ett besök när det gäller musik och då framför allt vinyl.
Jazzklubben Village har gått i graven och numera är musikscenen liten. Tror inte det är mer än Konserthuset som har konserter eller liknande längre.
Hotellen här i stan har jag dålig koll på, men det finns ett antal att välja bland.

Lycka till!!

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2014/10/08 :  15:01:05  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Om jag vidgar frågan så här då
Några tips på "must do" i en 10 mil omkrets kring Örebro
Tanken är mysig och minnesvärd hotel-weekend med god mat och kanske någon upplevelse

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2014/10/08 :  15:31:13  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Nu på lördag på Clarion Örebro

https://www.nordicchoicehotels.se/clarion/clarion-hotel-orebro/kalender/#!item=musik


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2014/10/08 :  17:45:10  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Vi har ju snart bott på alla Örebros hotell trots att det är hemmaplan
Men Sophie Zelmani den 18é känns som ett gott val

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/10/09 :  11:22:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det här är inget Vänsteråstips men väl ett Söderås-tips.
I vår gratisblaska, Vänersborgaren, kommer ofta erbjudanden om hotell med hel- eller halvpension söderut. Man får själv ta sig till hotellet men jag tycker nog att priserna är helt OK.
Nu åker vi om en månad till Büsum i Nordtyskland (nära Flensburg) och betalar knappt 1300/person för tre nätter med halvpension (frujost och kvällsmat).
Noterar att dde också fixar boenden i Sverige.
http://www.happydays.nu/se/
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/10/15 :  20:14:47  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
sb, jättefin site

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000