HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Jriver har släppt sin WDM-driver!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2014/10/15 :  22:57:08  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Efterlängtad av många ink. mig själv..

Spotify, Wimp, You Tube, Netflix, ja allt ljud från datorn routas nu enkelt in i jrivers dsp och ljudmotor.
Även om det fanns mer eller mindre krångliga tricks för att göra detta tidigare, så sker det nu helt automagiskt! Klockrent..

http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=92593.0

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2014/10/16 :  12:20:34  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message  Reply
Äntligen!
Då är det verkligen värt att uppgradera till senaste för min del

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2014/10/16 :  12:56:28  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Se där ja, det löser ju en hel del grejer som jag haft för mig :-)
Nu är inte sannolikheten för att åka på enorma ljudökningar lika stor eftersom det går via Jrivers volym :-)
Detta måste testat i helgen... GREAT !!!
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2014/10/18 :  23:10:07  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Ljudbangsproblematiken är som bortblåst, men dock så får jag inte ner latencyt på netflix, ens om jag sätter minimum på options/audio/advanced/ Live latency playback. Det är inte 100% i läppsynken tyvärr.
I win8 är det en egen app för Netflix som jag kö så man får ut 5.1. Man akn såklart köra det genom xbmc också men jag fick inte fart på den insticksmodulen, installerade o aktiverade, men trodde den skulle dyka upp i menyn någonstand?


Edit 141114 :
 Tools/Options/audio/device Settings/ buffering Inte justera under Live playback som man hänvisat till tidigare. Justera ner så långt du kan. När man hör missljud för att man öppnar ett program IE fönster är du för lågt :-)

Edited by - Stormen on 2014/11/14 23:11:08
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2014/11/15 :  00:27:22  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000