HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 dödsbud med vinylkoppling
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

anli
Member

254 Posts

Posted - 2015/01/02 :  19:12:54  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message  Reply
Fick beskedet att en nära bekant hade påträffats död i dag. Till historien är att jag förra helgen levererade en Luxor/Scandic anläggning till honom som jag hade hjälp honom att renovera. Kantat om basarna och justerat skivspelaren. Ingen Hi-end men det lät bra med hans gamla rockplattor. 8071 transmisson line och en japansk scandic förstärkare fick rocka loss långt ute på vischan.
När han hittades var det fullt med album framme som han tydligen hade spelat, efter år av saknade möjligheter till vaxspisande.

Sorgligt när någon trillar av pinn strax efter 50 strecket, men på något sätt så känns det skönt
att han hann lyssna igen på en del av sina skivor.

Hoppas jag själv hinner spela många plattor innan klockan klämtar!

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!

Edited by - anli on 2015/01/03 00:44:14

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2015/01/02 :  19:22:41  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Beklagar.

Det gör ont att förlora en nära vän. Det ger också en påminnelse
om att man skall ta vara på de relationer man har.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000