HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Mitt antivirusprogram Norton går ut nu : byta ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2015/06/23 :  23:44:13  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Mitt antivirusprogram Norton går ut nu om 30 dagar.

Vad händer om jag inte förlänger avtalet ?

Upphör programmet att fungera eller är det bara uppdateringar som upphör?

Ska man byta till exempelvis Kasperdky som många anser är bäst?

Vad ska man göra?

Norton eller Kaspersky?

Ryssen
100.000-klubben

8278 Posts

Posted - 2015/06/23 :  23:46:47  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
AVG Antivirus är ett alternativ är fritt om du inte vill ha firewall mm.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2015/06/24 :  00:03:08  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Hade AVG en gång fick ett virus via hotmail som det inte rådde på.
Behöver något starkare.
Go to Top of Page

Hankki
Starting Member

39 Posts

Posted - 2015/06/24 :  01:15:11  Show Profile Send Hankki a Private Message  Reply
Jag har använt bitdefender i ett par år nu, betalversion, och det finns också som gratis. Finns egentligen aldrig med i tidningstester men klarar sig bra i större internationella tester. Testar du betalversionen i 30 dagar så kan du få ett verkligt bra erbjudande ett par dagar efter att det gått ut. Först hade jag total security men bytte nu sist till internet security eftersom jag inte hade nytta av de extra finesserna. Betalade nu 20¤ för ett år och tre datorer, normalprisligger på 59¤ tror jag. OBS! Finns endast som nedladdning och webköp och EJ på svenska.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2015/06/24 :  07:51:22  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
installera linux i någon form ( mint, ubuntu) och lev problemfri !
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2015/06/24 :  08:37:24  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Kaspersky och Avast fungerar bra hos mig. Tyska lågbudget systemet från Avira har jag precis installerat på lek-PC:n hemma och det ær øverskådligt och helt utan problem æn så længe.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2015/06/24 :  21:44:48  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Du får vad du betalar för! Ingen ger dig något bra gratis Betala eller håll dig till säkra sajter Jag betalar

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2015/06/24 :  22:56:19  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Jag kör med Avast. Fria versionen. "gratis" är att ta i om man läser användaravtalet men verkar okej.

Kaspersky har fått bra kritik men har inte använt det själv.

Norton var bra en gång i tiden men nu hör jag mest historier om att sniglar är snabbare.

Har dock inte fått ett legitimt virus på åratal, så jag skulle säga att en bra brandvägg är betydligt viktigare.
Både lokalt på datorn och som extern gateway ut på internet.
Och lite vanligt surfvett.
Firefox med noscript, ghostery och adblock är också bra lösning. Kräver visserligen visst mått av jobb och kunskap men man får vad man betalar för även där.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/06/25 :  08:55:32  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Dumdristigt så använder jag inget än Microsofts egna. Har fått malware nån gång som jag sedan tagit bort. ca 1ggr per år eller mindre.
Jag tröttnade både på gratisversioner och betalversioner som segade ner datorn.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2015/06/25 :  09:52:29  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Samma här...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2015/06/25 :  19:17:12  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/security-essentials-download

JA!
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2015/06/25 :  20:23:53  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message  Reply
quote:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/security-essentials-download

JA!


och som är sämst i test...igen, har blivit lite av en tradition från Microsofts sida

http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-7/december-2014/
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/06/25 :  21:39:23  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Ha ha ha. I testet kan man ju tro att Microsoft inte ens slagit på skyddet men har processerna igång. Jag kanske får tänka om det där....kanske.. :-)

Det är nog 3 anledningar till att jag alltid tröttnat på antivirusprogram.
Uppdateringar o frågor.
En massa popupprutor i tid o otid.
Blockeringar när jag vill streama inom nätverket.

-Ja men popup o autoupdate går att justera. Nja inte på alla.
- o det är bara att antiblocka ett spel eller en streamtjänt tex dlna nätverk. Nja så enkelt är det inte när tex en blurayspelare kommer in med olika ip o vill ansluta sig. Vissa antivirusprogram går inte att sätta en range av ip adresser på eller tillåta all trafik.
ELLER
så är det bara jag som börjar bli gammal o grinig o trött när det inte fungerar direkt :-) :-)

Kul att så många gratisversioner presterade topp i testet. Stort tack för länktipset. Hoppets låga är åter tänt. :-)

Edited by - Stormen on 2015/06/25 21:41:00
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2015/06/25 :  22:04:23  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Avast har tyst/spelläge och gnäller bara när registreringstiden på ett år håller på att gå ut.
Auto update är också avstängt, eller blockad i brandväggen, kommer inte ihåg vilket.

Som brandvägg kör jag med windows inbyggda. Naturligtvis med blockad trafik utåt (är inte mycket till brandvägg annars).
Inte de bästa reglerna men de funkar med lite pill. Underskatta inte manuella regler eller vikten i att inte automatiskt avblockera saker.

Det värsta jag vet är ljudnotifieringar.
Var glad att Avast inte har kvar de gamla ljuden.
https://www.youtube.com/watch?v=ycs92N_rph8
Eller Kaspersky
https://www.youtube.com/watch?v=GhVRbtXT_zA

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2015/06/26 :  13:51:18  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Hm... Med hänsyn till att testet ovan av virusskydd är korrekt så skulle jag i princip klara mig helt utan då jag inte haft "påhälsning" trots Microsofts tydligen helt fullständigt meningslösa skydd!

Eller så har jag bara haft tur? :-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2015/08/21 :  20:40:46  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Det slutade med en Esset Nod 32.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000