HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vart köpa Te.x.Belden 1855A Koax?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2015/08/10 :  20:19:33  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Verkar säljas på hel rulle hos dom flesta.
Tips mottages tacksamt!

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2015/08/10 :  20:36:08  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
här kanske vill ha några meter jag också.


http://www.canford.co.uk/BELDEN-1855A-HDTV-AND-SERIAL-DIGITAL-VIDEO-CABLE

18 ska de va.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4440 Posts

Posted - 2015/08/10 :  20:55:46  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Från Elektroskandia fick jag tag i en Beldenkabel,med hjälp av
företaget jag arbetade för.Det var många år sedan,
men det kan vara värt ett försök.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2015/08/10 :  22:01:25  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Valfri elektrikerfirma borde ha en rulle hemma..

Ska du ha många meter ?
vill minnas att jag har en trumma i ladan.
Inte just exakt den kabeln men en motsvarande..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2015/08/11 :  13:12:55  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Hej RuneStone.
Jag skall ha ganska mkt ca 40m.
Det skall dras 2analoga och en digital genom betong och jag vill borra med så lite diameter som möjligt så sub-miniatyr kabel gäller.

Classe tack för tipset!
Hittade dessa som ligger bättre till i pris.
http://www.canford.co.uk/Products/36-516_CANFORD-SDV-LFH-CABLE-Turquoise

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2015/08/11 :  16:46:08  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Jag har fått tag på kabel.
Commscope 7539.

http://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/cable/commscope/minikoax_59erheadend.pdf

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2015/08/11 :  21:51:45  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
ah. så pass.. har supertunn kabel också en trumma.. men så mycket som 40m vill jag nog inte avvara.. tänkte mest om det var nån enstaka meter du skulle ha..
har du kollat på conrad ?

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2015/08/11 :  22:39:16  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
RuneStone jag har fått tag på kabel, se föregående post.
Men tack för erbjudandet.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

NirreFirre
Starting Member

37 Posts

Posted - 2015/08/12 :  15:11:31  Show Profile Send NirreFirre a Private Message  Reply
Man kan köra på Bedea som finns hos Elfa, lika bra värden som Belden för signalkabelbehov iaf (Telass serien).

Coz I'm a Raindog too!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000