HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Utbytesglas ipad 4 (erfarenheter)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2015/10/01 :  12:16:39  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Dottern tappade sin iPad 4 AIR med krossat pek-glas som följd
På eBay finns utbytes kit för ca 100-lappen inkl. frakt.
Någon som har erfarenhet av dessa glas, och kan rekommendera leverantör?

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2015/12/06 08:38:29

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2015/10/01 :  19:07:51  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Jag har tyvärr ingen rekommendation att göra mer än att jag föredrar att handla från svenska leverantörer om man är petig med kvaliten. Sen är det ju inget enkelt projekt att byta glas på en ipad så överväg att låta någon annan göra det åt dig speciellt om glaset är väldigt trasigt då det kanske är svårt att få loss det.

https://www.youtube.com/watch?v=anoFM_9xwiI
Go to Top of Page

elektronror
Member

390 Posts

Posted - 2015/10/02 :  18:25:26  Show Profile Send elektronror a Private Message  Reply
Bara för att det säljs i Sverige så betyder det inte att det är bättre. Många företag köper in stora kvantiteter från Kina, oftast likadana som finns på Ebay, och tar sedan fem gånger så mycket betalt.
Sedan är det alltid en risk att köpa det allra billigaste.

Grace F9, Grace G-940, Kenwood KD-500, Yamaha CA-2010, Yamaha NS-1000M
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2015/10/02 :  19:44:30  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag tror jag provköper ett kinesiskt glas på ebay.
När man väl har det i handen så brukar man känna om det är fullständigt oanvändbart eller ej.
Själva demonteringen/monteringen tror jag att jag fixar efter att ha lagat 1000-tals mobiler på Ericsson

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2015/10/02 :  23:32:48  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Finns lite att välja på.
http://m.aliexpress.com/search.htm?keywords=ipad+4+glass

Mvh

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2015/10/05 :  11:30:19  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
elektronror: Självklart köper de in från Kina eftersom originalglas inte finns att köpa. Det jag menar är de i sverige oftast har tittat igenom efter en rimligt bra produkt och inte nödvändigtvis försöker blåsa kunderna. Det är inte alltid man får den känslan när man köper från någon via Ebay . Det ska dock tilläggas att jag handlar en hel del på ebay annars...
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2015/12/06 :  08:37:54  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Jag vill meddela att glaset i dotterns Ipad AIR nu är bytt och allt funkar perfekt

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2015/12/06 :  18:55:05  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Vad skönt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000