HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ny fråga, hur kraftigt slutsteg blir optimalt ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7357 Posts

Posted - 2015/11/01 :  14:48:35  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Såg en annons om försäljning av detta hembygget. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=324676
Någon som kan lite om sådana här DIY-byggen hur bra kan den vara ?? Enligt byggaren så ska den låta bra även på musik. Funderar på hur högt upp måste man gå i pris får att få liknande kvalite på en färdig köpe-Subb, dvs denna kanske är rena fyndet för pengen.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2015/11/05 16:58:47

FBK
700.000-klubben

7357 Posts

Posted - 2015/11/02 :  21:34:46  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Vi får se vad detta brakar,kanske i en galen tunna med tanke på inläggen Ska i alla fall åka och provlyssna på onsdag.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2015/11/02 :  22:51:24  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Känner inte till elementet , men lådan känns välbyggd, jag tror nog att den kan ha riktigt med potential ! DIYsubbar äter upp köpesubbar till frukost (inom rimlig kostnadsgräns)
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7357 Posts

Posted - 2015/11/05 :  17:00:43  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hur kraftigt slutsteg blir optimalt till att driva det här *aset* http://stereointegrity.com/product/ht18-18-subwoofer/
Bas-bygget http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=324676

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Kallelkpg
Member

392 Posts

Posted - 2015/11/07 :  21:07:53  Show Profile Send Kallelkpg a Private Message  Reply
Dubbla AES effekttåligheten brukar vara brukligt inom proffsvärlden vilket då blir ca 1200w @ 4ohm. Ibland ytterligare mer. När nås X-max? Jag tror ett beg bryggat LAB, QSC, Crown el dyl kommer fungera kanon. Tror personligen inte det är så kinkigt alls för basdrivning bara du har lite headroom. Kanske Tians steg här på forat bryggat?

Körde för ett tag sedan en spelning med ett bryggat LAB 1000 kopplat till två paralellkopplade 18" bashorn. Imponerande kraft från ett så pass "litet" steg!

/Kalle


en väldans massa grejer...
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7357 Posts

Posted - 2015/11/08 :  20:38:08  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ställde samma fråga på ett annat forum och fick liknande svar Kallelkpg, nog mest jag som tänker 18"tummare = måste finnas massor av kraftRäcker nog med *ganska mycket*

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000