HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Ortofon 2m Black
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knallis
Starting Member

46 Posts

Posted - 2016/02/10 :  19:40:44  Show Profile Send knallis a Private Message  Reply
Denna pickup har ju fått rätt bra kritik. Jag är intresserad av forummedlemmars åsikter + och - om den. Jag har lust att uppgradera vinylkedjan, och tänkte börja i pickupänden. Jag har en Pro-ject 2Experience och 2m Blue för närvarande, har ni dessutom erfarenhet av båda kan ni ju delge skillnader. Tack på förhand. knallis

Soffpotatis jag? Jag spelar ju vinyl.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/02/10 :  22:21:37  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag har haft båda på flera olika spelare!
Trevliga puppor med rejäl utnivå och lågt vnlylbrus. Båda, men i synnerhet den svarta, är mycket känsliga för inställningar. Tänk inte ens tanken på att skaffa en 2M om du inte kan justera VTA t.ex.
Å andra sidan får du massor av välljud för slanten hos dem båda, men helt ärligt minns jag faktiskt den blå som den med störst "cohones"
Den svarta är för mina öron lite för mild och neutral för sitt eget bästa men å andra sidan kan den i rätt anläggning verkligen kliva ur vägen för musiken på skivorna.

Skulle du nu hugga en Black, se till att montera den kroppen på tonarmen, och låt den blå nålen gästa emellanåt. Med mitt svarta hus fick den röda nålen nytt liv och lät förbenat trevligt! (Hade inte blå samtidigt)

Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

knallis
Starting Member

46 Posts

Posted - 2016/02/11 :  21:36:12  Show Profile Send knallis a Private Message  Reply
Tack för svar, jo jag har justerat VTA på min tonarm för det lät inte som jag ville innan. Nu låter det i mina öron ganska bra, men jag hoppas ju på att det kan bli bättre med en 2m Black. Sen hoppas jag ju på fler synpunkter, från fler forummedlemmar. Ja även du Micke om du har mer på hjärtat i frågan. Mvh. knallis

Soffpotatis jag? Jag spelar ju vinyl.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000