HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Multiroom, en annan setup
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hankki
Starting Member

39 Posts

Posted - 2016/02/10 :  23:20:59  Show Profile Send Hankki a Private Message  Reply
Jag fick en förfrågan av en kompis angående högtalare till deras restaurang.
Förväntningar: Billigt och tre högtalare, två inne där de sköter varsin del av restaurangen och en utomhus under tak(ingen risk för regnstänk).
"Inga" krav på kvalitét :-) enbart bakgrundsmusik för lunchgäster.
Jag började fundera som så att de kunde köpa tre st Chromecast audio som får mata varsin aktiv högtalare alternativt med en uppsättning lite bättre 2.0 datorhögtalare till vardera, kanske endast två så får innehögtalarna placeras mitt i restaurangen och riktas från varandra.
Går chromecasten att monokoppla?
Budgeten borde hålla sig på max 4000-4500kr

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/02/11 :  21:12:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mono, det var en bra fråga som jag inte har en aning om. Vad säger google?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2016/02/13 :  13:54:28  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Har de inte redan en laptop eller stationär dator i restaurangen?
De har i regel inbyggt 5.1 ljud som går att köra som tre separata 2-kanals zoner, då kan man skicka tre olika ljudströmmar till de olika rummen. Vill de istället köra samma ljud till alla rum så blir det ju ännu enklare. Aktiva högtalare blir smidigast, antingen skapliga datorhögtalare eller aktiva monitorer. Finns många billiga på Thomann.
Även trådlösa varianter finns om man vill slippa dra kablar.

Datorn kan laddas med mp3 eller streama radiokanaler.

Enkelt o billigt..
Go to Top of Page

Hankki
Starting Member

39 Posts

Posted - 2016/03/14 :  18:41:25  Show Profile Send Hankki a Private Message  Reply
En uppdatering. Det blev 2 st chromecast audio. Jag hittade Jamo P 404 aktiva till specialpris hos expert i Finland, 269¤ mot 369¤ normalpris överallt. Jamo får sköta insidan så får vi se vad som hittas till utsidan när det blivit ca 20 grader varmare. Budgeten är snart uppäten men det får de ta :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000