HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Popmusik i en stark negativ utveckling
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2016/03/05 :  10:58:44  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
https://www.youtube.com/watch?v=IP0wuwJBdMI

Grymt bra video om popmusikens fördummande.

Det var bättre förr!

anli
Member

254 Posts

Posted - 2016/03/05 :  11:30:04  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message  Reply
Tråkigt men ack så sant

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2016/05/27 :  22:40:42  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag måste titta på videon snarast men hinner inte just nu.

Innan jag kommer med min slutliga dom kan jag väl fundera lite över detta att det alltid funnits "senaste sortens musik" som alltid stuckit i öronen, förlåt ögonen. Det har varit synth, pudelrock, disco, punk ... och nu är det dagens radiopop som .....



.... fy fasen vad bra sagt. Men så tänker jag med när mina jobbarkompisar startar upp morgnarna med RixFM, och jag trycker in hörlurarna i öronen och startar upp min iPod med 17 dygns RIKTIG MUSIK.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2016/05/28 :  08:48:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tacka vet jag Mozart!

Fast det var väl den tidens punk och säkerligen ett hot mot mänskligheten på den tiden.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/05/28 :  11:05:39  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det är inget snack om att mycket av det som spelas på radio idag är "tusenbröder" men att påstå att all ny musik är korkade reklamkampanjer för att ge artisten ytterligare fem minuter i rampljuset, är galet...
Du är väl inte dummare än att du väljer själv på vad, när och hur du vill njuta av musik?



Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2016/05/28 :  12:48:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ett par exempel på hur intelligent musiken var 1960-talet:
https://www.youtube.com/watch?v=XRNdyLckaLg
https://www.youtube.com/watch?v=WV2jJyuKZ60

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2016/05/29 :  10:01:26  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Du är väl inte dummare än att du väljer själv på vad, när och hur du vill njuta av musik?


Jag låg inklämd i en magnetrönten för undersökning av min lever när de satte på RIX-FM i hörlurarna...

Från att endast vara en trist och smått klaustrofobisk upplevelse så övergick undersökningen till akustisk misshandel....

Det är tyvärr svårt att röra sig utanför sitt hem om man vill undvika "musikalisk" träck. Skiten flödar frikostigt överallt i vårt samhälle.

Här hemma är det såklart en NRG-fri zon.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/05/29 :  10:53:49  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
@Circlo
Jag syftade inte på någon specifikt men det hoppas jag var tydligt.
Däremot håller jag med dig, det är svårt att isolera sig från "skräpet" om man rör sig i offentliga miljöer.

Är det möjligen därför alla människor i Storstan konstant rör sig med pluppar i öronen och blicken klistrad i den "självlysande klösbrädan"?
(sa han som sitter med gamnacke över paddan alldeles för mycket!)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000