HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Krasslig Luxman L-430
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2016/11/21 :  11:00:05  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Den spelade glatt fram till för någon dag sedan. Vänster kanal har betydligt lägre volym än den högra. Finns det någon privarperson eller firma som tar åt sig att åtgärda problemet, helt i närheten av dalarna/västmanland. Gissar att problemet inte enkelt fixat av en amatör som mig.

Dancing in the shadows of my memories.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/11/21 :  11:34:29  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Lyssna med Pär Sundqvist i Boda (Svärdsjö), han är en gammaldags tekniker som reparerar det mesta!
Jag PM:ar ett nummer till dig!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2016/11/21 :  11:41:28  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Jättetack, flickvännen blir väldigt glad om vi får ordning på den. Ska kolla med honom direkt.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2016/11/21 :  11:55:40  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Tyvärr kunde inte pär ta åt sig jobbet då han inte har något ocilloskåp kvar. Inte heller hans på Svärdsjö Radio&TV. Jakten går vidare.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/11/21 :  18:44:26  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tråkigt att han inte hade några grejer kvar, han har hjälpt mig många ggr!
Men det finns säkert ngn skrubb-gubbe med känsla för analogteknik som kan hjälpa dig!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2016/11/30 :  14:32:54  Show Profile Send Hjelm a Private Message  Reply
Hittade du någon?

Hjelm
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2016/11/30 :  14:38:25  Show Profile Send Hjelm a Private Message  Reply
http://www.creapromedia.fr/lesdocs/luxman/L410_L430.pdf Om någon vill repa den.

Hjelm
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2016/11/30 :  16:10:22  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Tack för det. Tyvärr räcker nog inte mina kunskaper till för att jag ska våga göra något annat än byta lampor vilket jag har gjort. JAg har inte hittat någon än som kan kika på den, tyvärr.

Kan någon peka i rätt riktning vore det tacksamt. Vi har med jämna mellanrum ärenden till stockholmstrakten.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2016/11/30 :  19:36:31  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Hör med Bengans Audioservice i Åkersberga om du ska till huvudstaden, han har lagat en del åt mig och jag har alltid varit nöjd.
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2016/12/01 :  08:51:18  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Om du har Facebook så gå med i gruppen "Vintage Hi-Fi & Stereo i Sverige". Där finns ett flertal kunniga personer som åtar sig att reperera.
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2016/12/01 :  13:36:48  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Bra tips. Tack.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000