HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Spotify - hur spelar man ett album???
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2017/01/28 :  16:40:49  Show Profile Send Munge a Private Message  Reply
Under en tid måste jag nu ersätta mitt musikbibliotek med Spotify, men en sak fattar jag inte: Hur spelar man ett album från början till slut? Efter ett tag insåg jag att shuffle och auto play är default och måste stängas av, men det funkar ju ändå inte! Kan någon förklara hur följande scenario hanteras i Spotify:
- Välj ett album och spela det från början till slut
- Medan album ett spelar kommer jag på att jag i stället vill lyssna på ett annat album
- Jag vill då att Spotify ska glömma album ett och börja spela album två från början till slut
- När album två är slut ska det vara tyst

Det här verkar helt omöjligt!
Jag kör Spotify på Android om det spelar någon roll.

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2017/01/28 :  17:16:28  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
OM det är gratisvarianten är det shuffle som gäller.
Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2017/01/28 :  18:36:18  Show Profile Send Munge a Private Message  Reply
Nej, det är betalabonnemang (Family).
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/01/28 :  20:21:22  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Hmm, jag klickar bara på valfri låt i ett album och då spelar Spotify resten av albumet utan knussel? Vill jag spela ett annat album så klickar jag på första låten i det albumet och Spottan köar resten av detta..

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2017/01/29 :  08:19:46  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Jag tror det bästa sättet är att bara lägga upp de låtarna du vill ha i queue. Annars så räcker det att sätta igång första låten så spelar den upp resten av albumet. Dock så slutar den inte nödvändigtvis att spela där för den spelar allt som "syns" på skärmen.
Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2017/01/29 :  09:27:39  Show Profile Send Munge a Private Message  Reply
På min iPad kan jag köra igång första låten och sen få den att spela resten av albumet. Dock kör den alltid repeat av hela albumet oavsett vad repeat-inställningen är inställd på. Det som är bra där är att den verkar glömma tidigare innehåll i listan. På Android blir kön bara längre och längre ...
Hela Spotify verkar tänkt för shuffle och val av enstaka låtar här och där. Jag är väl för gammaldags som vill höra ett album och sen välja ett annat ...
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2017/01/31 :  11:42:50  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Munge, jag delar din frustration över detta :-(

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2017/01/31 :  18:41:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Klicka på albumnamnet så är det bara just den skivan som spelas.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000