HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hans Rosling är död
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7351 Posts

Posted - 2017/02/07 :  18:55:15  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WGwzG/hans-rosling-ar-dod
Ingen kunde ta död på galenskap med ren fakta på ett humoristiskt sätt som denna man, kommer sakna honom.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/02/07 :  20:44:40  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Håller med

Kolla in de föredarag som finns på youtube och ted.com - mycket underhållande

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/02/07 :  21:16:00  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tråkigt.. En man som dragit brallorna av mången fördom och öppnat ögonen på många människor i olika samhällsskikt!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7351 Posts

Posted - 2017/02/07 :  23:35:28  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Som de skrev på Aftonbladet:Hans Rosling lämnar oss när vi behöver honom som mest. Kan inte annat än instämma i det.
En del blir inte direkt påverkade när någon de inte känner går bort som tex. artister, andra blir det, men Rosling kommer många att sakna känns det som. Han sade så mycket klokt som man tog till sig och jag kände inte honom, ändå känns det som en stor förlust och jag kommer aldrig glömma bort honom.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/02/08 :  07:11:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja det är förlust av en stor tänkare och folkbildare.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2017/02/08 :  20:31:07  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Han kommer vara saknad av många. Jag hoppas att andra kommer att träda fram och fortsätta hans arbete med att visa hur världen står till framöver
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2017/02/09 :  12:03:01  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Han var viktig, idag finns det alldeles för många kändisar och annat folk som får tro en massa i mediabruset.

Vila i frid.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2017/02/09 :  15:10:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Trist att han går bort så tidigt. En av mina idoler!

Vet man inte vem han var så kan man med fördel titta på detta och samtidigt få sina fördomar omsorgsfullt skjutna i sank:

https://www.youtube.com/watch?v=ZSGoqw45tKI

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2017/02/09 :  15:27:24  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Mycket tråkigt.
Min ende rockstjärna.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2017/02/09 :  15:34:00  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Hans Rosling: "Jag har fakta, du har inget, så jag har rätt och du har fel! Det finns inget att diskutera!"

Fakta är underskattat i dagens media, så han behövdes verkligen.
Alla kan ha åsikter, men åsikterna har inget värde om de inte underbyggs av fakta.


"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000