HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Sömnbrist
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fredrik
Member

241 Posts

Posted - 2017/04/06 :  21:15:13  Show Profile Send Fredrik a Private Message  Reply
Skullebara#8230;
Kolla vad den låten med Depeche Mode heter. Den med den slingan jag fick på hjärnan på jobbet. Ja just det ja, den var ju med i en film. O i den filmen var ju den låten med och den låten. Apropå den låten så måste jag bara höra#8230;

Det spårade ur igår och drog iväg flera timmar, jag som skulle sovit för länge sedan.
Så denna dagen har inte varit lätt med sömnbrist.

Men nu ikväll ska jag gå o lägga mig tidigt. Ska bara kolla en låt med Keb Mo först.

Någon som känner igen sig?

!JBL

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/09/10 :  02:51:45  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag kan bara inte sova ibland även om jag tagit sömntabletter, som nuMen jag är ett komplicerat fall och psyket lever sitt eget liv just nu

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2017/09/10 :  11:11:04  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Jag får mina nätter när jag inte kan sova alls,det tar ett par dygn innan jag kommer i fas igen..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/11/22 :  21:11:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Skippa digitala aktiviteter innan sänggåendet. Ingen mobil, en dator; det blå ljuset triggar vakenhormonerna.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2017/11/23 :  11:10:03  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Sitter vid skärmar hela dagarna, dricker kaffe på löpande band (varför får jag inte flytta kaffemaskinen närmare mig?) samt hemma så glor jag i surfplattan (letandes vilken musik jag skall spela eller vilken film/serie vi skall se, fortfarande slurpandes kaffe) och när klockan börjar visa sig nära midnatt så kollar jag dagens nyheter från SVT i mobilen strax innan mitt huvud landar på kudden och somnar så hårt att jag blir förvånad när klockan ringer 06:00 att det redan är morgon :0

Eh, lång mening det blev..?
Men ibland önskar jag att jag inte kunde sova så jag "orkade" göra mer, vilket ju inte är sant eftersom jag vet att skallen tar stryk av för lite sömn, men ändå...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/11/23 :  11:19:26  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja det är högst individuellt då alla inte är funtade på samma sätt, i mitt fall så är det komplicerat och jag vet varför så det är som det är. Men soundbrigade råd funkar på de flesta.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2017/11/23 :  12:14:24  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Tack vare min son har jag sovit dåligt i lite drygt 3 år,
jag önskar att jag haft dina problem Fredrik

Mern visst känns det igen, bara en låt till, bara en låt till,
bara en låt till, bara en låt till, bara en låt till,
bara en låt till, bara en låt till....

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2017/11/24 :  09:08:35  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ja det är ett problem med att man kan inte sluta med saker innan man skall sova, för min del beror det nog på att trötthet gör att jag slappnar av och då kommer på vad jag skall titta på.

Men jag har ännu inte problem med det blå ljuset tvärt om jag somnar framför skärmen vilket gladde mina arbetskamrater men nu är det andra bullar som gäller.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000