HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 GOD JUL forumister!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/12/23 :  18:37:18  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Hoppas inga hårda ord har sabbat glöggen fått brunkålen att surna, sillen att härskna och den alkoholfria vodkan att jäsa.

Jag är glad att få umgås med ett skönt gäng här på forumet, även om jag inte alltid delar en del åsikter (då talar vi teknikfrågor). Men om vi alla marscherade i takt kunde vi gärna lägga ner och det skulle nog inte Pac gilla.

Så, imorgon smäller det - det är julafton och om vi väljer att fira denna dag till minnet av jesubarnets födelse, att midvintern är här och asarna har låtit solen komma tillbaka eller för att familjen är samlad eller bara en dålig ursäkt att skaffa sig halsbränna och ytterligare bilringar, spelar ju ingen roll. Vi gör som vi vill - det är Sveriges största högtid.

Jag har samlat på mig godsaker som ska avnjutas in spledid isolation imorgon medan hustrun får avnjuta sin jul i övermorgon på andra sidan atlantiska kanalen, men här är vi, provsmakande årets julmuster i Amsterdam på Beer Te ... Kerst Moet Temple.


Edited by - soundbrigade on 2017/12/23 18:38:58

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2017/12/23 :  19:57:06  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
God jul till er alla på detta forum!

Här kommer det nog mest bli Star Wars och Antroposofi, Hornresp och LTSpice, glutenfritt bröd, revbensspjäll och mörkt pansarté av Earl Grey.

Mvh Johannes
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2017/12/23 :  20:34:50  Show Profile Send time a Private Message  Reply
God Jul allihop ! här blir det fisk och vegetariskt men jag och mina två Bulldoggar fuskar lite med riktiga köttbullar, en gång om året även om hundarna skulle vilja annat :)

Det känns bra att sitta nöjd med min anläggning, fru och husdjur, musiken flödar som den inte gjort på länge, alla trioder i huvudet i harmoni, låg distortion även om hälsan kunde vara bättre.

Inga hårda ord i helgen, diskussioner för oss framåt, hårda ord kan man spara till de som förtjänar dem..

Lämnat forumet
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2017/12/23 :  20:51:39  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
GOD JUL !!


Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2017/12/23 :  21:45:30  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
God Jul Alla! Nu ser vi framemot ljusare tider

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2017/12/23 :  22:03:28  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
God Jul! Skall villigt erkänna en viss avundsjuka på den retfulla bilden och er lättjefulla approach.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/12/23 :  22:07:49  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag hoppas Pac, ursäktar men detta är andra stoppet på Amsterdams morebeertour.nl.
Man besöker fyra namngivna ölstäl ... vattenhål, menar jag och smakar av vad som kommer ur kranarna och på fjärde stället visar man upp sina kvitton och får en T-shirt.
På inget av ställena kunde man turligt nog få en Heineken - propably the wworst bee ... water in the world.

Innan vi tog vår gamla Pesjutt till Amsterdam ringde en snubbe för att sälja mig en bilförsäkring. När han frågade om vi körde mindre än 1000 mil om året, nämnde jag att vi skulle ner till Amsterdam.
"Med den bilen?!" sa han.
Jag lade på luren direkt.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/12/23 :  22:26:56  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
God Jul på er alla! Här blir det en enkel Julmiddag med de vanligaste tillbehören då sambon jobbar idag och i morgon.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2017/12/24 12:35:50
Go to Top of Page

knallis
Starting Member

46 Posts

Posted - 2017/12/23 :  23:31:42  Show Profile Send knallis a Private Message  Reply
God Jul alla, spelar Roger Waters: Is this the life we really want?
Just nu trivs jag väldigt bra, lyssningsfåtöljen är skön. Brasan i kaminen värmer, liksom glöggen.

Soffpotatis jag? Jag spelar ju vinyl.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2017/12/24 :  07:59:10  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
God jul!
Här leker barnen med scalextric bilbanan som jag i smyg satte ihop i natt.... och testkörde en timme
Tomten har tydligen varit här, för det ligger en liten hög med klappar under granen.
Ikväll blir det traditionellt barnanpassat julbord.

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/12/24 :  09:29:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
TomasJ: prinskorv och köttbullar? Och en GUL (urrrk!) chokladlåda från Marabou?

Fast jag har barnbarn som gillar all sorts mat som sniglar och ostron ...
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2017/12/24 :  09:47:07  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
GOD JUL på er alla !
Jag gillar spännvidden här, och att det är högt i tak. Inga pekpinnar eller
sura kommentarer.

Tubular-well tomten hälsar ochså, han håller just på att packa renarna inför dagens uppdrag!
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2017/12/24 :  10:02:32  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Herr Bäver: nej någon konstgjord så kallad choklad brukar vi inte!
Däremot har jag och barnen kokat knäck och gjort diverse annat riktigt julgodis!

Mina barn gillar också skaldjur, på juldagen ska vi äta blåmusselsoppa och krabba tex.
De ville dock ha julmat i dag, och det betyder i deras värld köttbullar, prinskorv, potatis och skinka.

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2017/12/24 :  11:02:01  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

God Jul önskar jag er alla.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2017/12/24 :  11:13:52  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ja denna härliga högtid med en mage svullen av mycket mat ohhhhh!

Förutom den sedvanliga sittningen med familjen i kväll så var jag igår(22dec) på Sista ordets (Ola) julbord där en hel del av Gök gänget brukar vara och andra vänner till Ola som träffas äter gott umgås och skänker en slant till lokala hjälporganisationer så att även andra kan få lite julglädje.

Då får vi önska er en god jul oavsett om ni är själva eller med familj och vänner !!

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2017/12/24 :  13:12:54  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
God Jul på er alla!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/12/24 :  13:53:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
God Jul allihop!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/12/24 :  14:01:22  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Fick precis ett tips från in bror. Man kan ju ta sillen nu och spara det varma till lite senare så blir man inte så svullen.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2017/12/24 :  14:27:19  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
När min julafton såg som mörkast ut så gick min yngsta son in och räddade den med denna:



Trots att min ME/CFS gör sitt bästa för att krossa all julkänsla så kan jag nu njuta av en skön, god och avslappnande julafton.

Så återigen:

God jul på er alla!!!

Edited by - Circlomanen on 2017/12/24 14:28:12
Go to Top of Page

MatsB
Member

327 Posts

Posted - 2017/12/24 :  16:53:57  Show Profile Send MatsB a Private Message  Reply
Lite sent, men bättre sent än aldrig!

God Jul & Gott Nytt År

Det skall vara en njutning att lyssna på musik, och inte en plåga!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2017/12/24 :  18:06:59  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
GOD JUL önskas alla!

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2017/12/24 :  18:57:22  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
God Jul allihopa, Julafton blir lugn, det blir firande den 25;e i stället.

Så God Jul HiFivänner.

PG




Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2017/12/24 :  23:16:51  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
God Jul allihopa

Ha ha ha ha ha,,, ungarna har somnat, ha ha ha, äntligen ha ha,,, zzzzzzzzzzzz
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2017/12/27 :  14:38:59  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
God jul, lite i efterhand och god fortsättning!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000