HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 München High End Show 2017
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/24 :  18:20:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Och så var det dags för ytterligare ett extremt välljudande rum...

DCS, D'Agostino och Wilson gjorde ljuv musik ihop!







Det där rummet var lite lömskt. Man sjönk ner i lyssningsfåtöljen och på något sätt bara "fastnade" man, man ville inte gå, man satt ju så bra där...

Det var synnerligen njutbart att lyssna på det som spelades, oavsett vad de körde. Helt klart en bra setup som behandlats varligt av dem som satt upp systemet. Bra jobbat!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/05/25 :  07:32:18  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Härliga bilder

Har Engström lärt sig räkna nu så att Erik får en mer realistisk angiven effekt

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2017/05/25 :  09:23:48  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Tack för finfina bilder och härligt reportage.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/25 :  15:32:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/25 :  15:57:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Marten får man ju inte missa..(Heja Sverige!)



Första dagen vi var där så spelade det helt OK men dagen efter visade anläggningen verkligen framförtterna, mer om det senare.

Leif och Jörgen höll låda och spelade musik, trevligt som vanligt!






Det var "Erik" som stod för kraften och Coltrane Tenor 2 som det spelades på.




I racken var det ett försteg/DAC från MSB och ....



... en ganska hårt pimpad Thorens TD124 samt....



... Nagra bandare

[center]


Som sagt, första dagen var det bra, andra dagen kommer senare...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2017/05/25 :  16:12:38  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Härliga bilder Pac!

Vet du hur många W Erik har?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/25 :  17:14:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag har för mig att det nämndes något på 70W, men jag kommer inte riktigt ihåg...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2017/05/25 :  19:55:46  Show Profile Send jari a Private Message  Reply

Det är som ljuv musik att följa denna tråden,underbart.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/26 :  08:27:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack Jari, det värmer.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/26 :  09:23:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Inne hos Nagra var det dags för magi igen...



Wilson Alexx kopplat till Nagra's elektronik var återigen ett exempel på en anläggning som hanterats varsamt med mycket omsorg så det spelade fantastiskt bra!



Och det var knökfullt i rummet! Jag lyckades smita in till fin-platsen, andra raden i mitten, när den blev ledig.












Och det är klart, om man skall få se Nagra's studio-bandspelare, som är lika ovanliga som enhörningshorn, så är det så klart i Nagra's eget rum.



Det spelades CD med den äran då jag var där och tyvärr inte på Kronos'en.



Det var lite lustig, vi stötte på "Apexorca" som hade varit i rummet 24h tidigare. Han hade inte alls haft samma fina upplevelse som vi och var negativ till vad som presterats. Men eftar att ha lyssnat på hur fint vi tyckte att det vart så gick han dit igen. I messet som kom till Lindome efter det hade han helt bytt fot.

Där ser man hur 24h kontinuerlig spelning påverkar då grejorna är kartong-nya. Det var fler anläggningar som betedde sig på det här viset, jag återkommer till det här lite senare.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2017/05/26 :  10:58:59  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Nagra rummet var fantastiskt bra och Nagra prylarna är ju grymt läckra
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2017/05/26 :  17:05:46  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Det ser ut som jag måste följa med nån gång! Tack för rapporteringen:-)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/27 :  14:31:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack Peter, det här var en rolig mässa så om du har chansen, åk dit!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/27 :  14:47:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Som sista rum innan vi gick gick jag med väldiga förväntningar till Silbatone



Silbatone spelar med ett stort Western ELectric högtalarsystem som jag läst kilometervis med hyllningar om. Så stora förväntningar är inte en överdrift. >Jag satte mig i sweetspot en bit bak och väntade...



Men, magin infann sig inte.

Så jag frågade om de kunde spela något jag kände till, tex Pink Floyd "Money" och efter ett tag så kom den

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/27 :  16:46:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Men... Nej, magin fanns inte där heller.

Det var väl upplöst i hela frekvensregistret men myntskrammlet lät som rassel av iskuber och någon hade spänt en filt över David Gilmour.





Jag vet inte om det var att jag satt på fel ställe eller vad som var orsaken, men tyvärr så fick jag inte den upplevelsen jag hoppats på. Men jag ger inte upp. Vi får se hur det är nästa gång jag stöter på denna anläggningen.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/28 :  09:57:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Dag2 började vi i SME-montern









// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/28 :  10:14:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
De hade även ett lyssningsrum....



De gjorde jämförelser mellan digitalt och analogt när vi kom in, men efter en stund fick jag dem till att spela musik istället.

Och spela musik, det kunde det!













YG högtalare, Nagra elektronik, Burmester som digital-källa och en SME 3012 som analog-källa.

Den anläggningen spelade riktigt fint. Vi lyckades få på en Pink Floyd på denna också och allt satt där det skulle. Magin infann sig och det var helt klart njutbart!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2017/05/28 :  13:04:14  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
SME is da shit
Spelade mycket bra i detta rum och jag har nog inte hört YG spela så bra förut
Nagra leverera var vi än såg o hörde dem!
Mycket trevligt rum och hjälpsamma människor som arbetade för SME öht.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/28 :  14:58:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja det var riktigt trevligt i SME-montern. Inga näsor i vädret utan bara vänlig hjälpsamhet. De verkade vara ett gott gäng.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/28 :  20:41:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Inne hos Franco Serblin lät det också trevligt!



När vi var där inne var det Ktema det spelades på...



...uppbackat med elektronik från Accuphase.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2017/05/28 :  21:31:11  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Silbatone tar med sig olika Western Electric prylar varje år. Det här systemet hette Mirrophonic och det var verkligen inte min grej heller.

Som bäst var det för två år sen tyckte jag då de visade WE 12A och 13A, det var en ren knockout.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2017/05/29 :  02:40:36  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Otroligt njutbara bilder! Världsklass
Tack!
(Pac, du är välkommen hem till mig och ta några plåtar så man äntligen kan lägga upp några värdiga bilder istället för mina Amatörmässiga!)

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/29 :  19:18:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Som bäst var det för två år sen tyckte jag då de visade WE 12A och 13A, det var en ren knockout.
Det hade jag velat höra!

Tack för kommentarerna och inbjudan Amatören! Det värmer! Jag gör inte lika många HiFi-eskapader nu förtiden som för tio år sedan, men om vi kan få ihop det kommer jag gärna på besök.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/29 :  19:44:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
I en korridor hittade jag JICO!


Jag vet inte hur många gånger jag som finnig tonåring satt och drömde om att byta nål på min MM-pickup över JICO's katalog...

De gör alla möjliga ersättningsnålar och kan erbjuda ersättningsnålar i annorlunda utförande än orginal. Det går att hitta riktigt exklusiva slipningar och matrial i deras katalog, därav mitt trånande överkatalogerna för många år sedan.



För säkerhets skull hade de tagit med sig en uppsättning slipade nålar med olika slipningar i lite större skala så att jag också fattar skillnaderna...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/29 :  21:17:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Claes drog iväg mot Bittner och det vara bara att hänga på! Sällan kunde jag ana att han nosat upp en av de större överraskningarna för mig på denna mässan... Och den var helt klart väldigt angenäm.

Jag menar, det räcker ju att titta på "bling-blinget" eller hur? Kolfiber skall användas där det finns syfte med dess egenskaper, inte för att drapera en frontpanel...



Men, men Claes marschera obevekligt in i demorummet för han ville lyssna så jag hängde på men ställde mig för säkerhets skull längst bak för att kunna smita ut igen. Jag hamnade mitt i sweetspot, kanske lite högt men knän är till för att böjas så why not?

Demon startade....



.. in kliver en herre och frågar oss om vi vet vilka Bittner är? Jag hade ingen aning. Det visar sig att Bittner är ett pro-bolag. De sysslar i huvudsak med Pro-Audio och har ett litet "hobby-projekt" med High end, det var det vi såg framför oss.

Ungefär samtidigt som han berättade att de höll på med Pro-Audio började jag ana ugglor i mossen och såg till att centrera mig ordentligt i sweetspot. Allt eftersom han guidade oss genom apparaturen vi skulle få lyssna på började jag ana att jag kanske gjort en blunder med mina förutfattade meningar. När han kom till att rörförstärkare inte skall låta "varmt" utan att de är felkonstruerade om de gör det, började det likna mer som "Att nu jäklar! Nu skall det bli åka av!"...

Efter hans presentation så spelade de en 8 min demo bestående av 8 olika brottstycken på en minut vardera som tog oss igenom anläggningens prestanda, jag kände igen allihop utom den klassiska musiken (tyvärr även Keith dont go...)







Och jodå, det blev åka av på riktigt!

Jag har hört sådana Dynaudio-högtalare tidigare och de har inte imponerat på mig i de uppsättningarna, men denna gången... De sjöng så vackert! Bittner grejorna levererade mycket mycket mer än vad jag trott och jag tar tillbaks varenda förflugen tanke jag någonsin haft om hur de använde kolfiber. De använder inte alls kolfiber som "styling", de har ett syfte med just kolfibern, men den får de själva förklara...

Det är seriöst kompetenta personer involverade för att anläggningen skall kunna spela på ett så luftigt, bomfast och lekande sätt. Oavsett vilket stycke som spelades så kändes den där nerven som bra musik har.
Bravo! Sehr gut! Spitzenklasse!




Som jag redan skrivit så blev det här en av överraskningarna från denna mässa för mig. Hädanefter kommer jag INTE att göra misstaget att försöka "dömma katten efter håret", i alla fall inte om "katten" heter Bittner...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000