HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 FaitalPro 10"
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2017/12/09 :  21:26:32  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Hej. Jag skall ge mig på att slänga ihop fyra små lådor. Ett par slutna basar med Faital 15XL1400 och ett par slutna toppar med TPL150 (med eller utan trattar) och en tia som matchar.

Därför undrar jag ifall det någon som har erfarenhet av följande:

Faital Pro 10HP1020

Faital Pro 10FH520

Faital Pro 10FH500

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2017/12/28 :  22:08:31  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
18sound har en modell med aktiv impedanskontroll. Ring Blomman, han har ett par tolvor med samma teknik

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2017/12/30 :  16:30:43  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Vad är då fördelarna med ett sådant i min applikation?

Jag hittade ett dokument redogörande för tekniken men det var högt över mitt huvud...

http://www.eighteensound.com/Portals/0/Img/Img_tech/doc_tech/18_Sound_AIC.pdf

För övrigt verkar 18sound ha en hel del element som är intressanta...

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2017/12/31 :  00:31:58  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Enligt ryktet ska dom låta bra helt enkelt. Jag har inte hört dom själv tyvärr.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2017/12/31 :  12:11:46  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
10NMBA520 har impedanskontroll tror blomman har 12an av den.
många har jag testat under åren och dom låter bra och har låg distortion. TPL 150 går och dela lågt typ 1000hz 2vägs funkar
med dom.har hört den kombon beyma 15"+ tpl 150

18 ska de va.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000