HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pulserande subwoofers när jag spelar vinyl
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2017/12/23 :  10:34:36  Show Profile Send hanse1 a Private Message  Reply
Har just nu en Rega Planar 2 med en extern RIAA från Rega på prov. Så länge jag spelar på låg volym så låter allt bra men ökar jag volymen börjar båda mina subwoofers att pulsera ju mer jag höjer volymen. Jag har även provat en Audio-Technica (inbyggd RIAA) med samma resultat.

Tyvärr har jag inte så många alternativa platser för spelaren så den måste stå på stereobänken bredvid centerhögtalaren. Jag har även provat att flytta spelaren till andra sidan om centerhögtalaren med samma resultat.

Kan det vara fråga om s.k. återkoppling och hur ska jag i så fall komma till rätta med problemet?

Hasse

Edited by - hanse1 on 2017/12/23 10:35:21

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2017/12/23 :  13:04:20  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Ett lågpassfilter aka "rumble filter"
Finns inbyggt i bättre försteg, men ingen större konst att addera
i efterhand.
Go to Top of Page

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2017/12/23 :  14:16:11  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Det kan även kallas för subsonic filter också har jag för mig.
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2017/12/24 :  19:20:37  Show Profile Send hanse1 a Private Message  Reply
Problemet löste sig genom att jag flyttade spelaren till en annan placering

Hasse
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2017/12/24 :  19:45:44  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Att flytta spelaren var den bästa lösninen. Case closed !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000