HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Altec 604E Super duplex
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/02/27 :  18:25:19  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag har blivit med ett par av mina drömelement Altec 604E Super duplex men det visade sig vid närmare koll att ena diskantelementet är inte med oss längre. Jag letar alltså efter ett ersättningselement nr.34852.

Jag har tittat på nätet med olika resultat så jag vänder mig hit till de som är proffs på Altec produkterna var kan jag hitta original nytt eller beg kvittar bara jag får igång dem.

Sedan har jag sett att det går att använda 20275, vad tycker ni om det?

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

adhoc
Member

362 Posts

Posted - 2018/02/27 :  19:00:17  Show Profile Send adhoc a Private Message  Reply
Du kan mejla frågan/or till Bill Hanushack (stavning ?) på Great Plains Audio: https://greatplainsaudio.com/ . Dom tog över originalverktyg och service när Altec Lansing tog ned skylten.

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/02/27 :  19:27:44  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jo jag känner till dem men jag tänkte att se om någon på hemmaplan har något liggandes som man kan få köpa GPA är sista utposten annars.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/03/04 :  20:24:30  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag får tacka alla som har hjälpt till via tråden och pm, efter en noggrannare undersökning av diskantmebranet visade det sig att jag kunde laga det. Sedan kunde jag med hjälp av en kamrat som jag fick låna ett par xlr htkablar av fick jag igång dem, nu är det bara att fundera på nya lådor och filter efter originalbeskrivning.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000