HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 dynaco sca35 översyn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

peterh
Member

466 Posts

Posted - 2018/06/11 :  15:14:54  Show Profile  Visit peterh's Homepage Send peterh a Private Message  Reply
Har just budat hem en dynaco sca-35 då sonen övertog min.
Förutom transportskador ( bucklig botten) och en trasig säkringshållare
är det i gott skick, byggd av okänd svensk på 60-70 talet. Några få
konstiga lödningar men annars helt ok. Alla rör märkata "dynaco" och
verkar fungera bra. Ett par canton och beatles rubber soul" för stå
för omdömet.

Jag ämnar montera ett EFB kit samt ett IEC nätintag , publicerar gärna
bilder om det efterfrågas.

Musik som rör med rör
http://tubular-well.se

Tomas J
fd _T_

1282 Posts

Posted - 2018/06/11 :  16:02:07  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
bilder efterfrågas.

Go to Top of Page

peterh
Member

466 Posts

Posted - 2018/06/11 :  21:54:26  Show Profile  Visit peterh's Homepage Send peterh a Private Message  Reply
Bilder kommer. Väntar på komponenterna till EFB kortet, skall dessutom fila upp ett hål för IEC uttaget.

Musik som rör med rör

Edited by - peterh on 2018/06/12 10:48:55
Go to Top of Page

AlfaGTV
500.000-klubben

4143 Posts

Posted - 2018/06/12 :  13:24:13  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Härligt retro! Roligt pyssel och jag utgår ifrån att dessa låter riktigt trevligt? Klarar de "moderna" högtalare? Alltså lite lågohmiga med besvärliga fasvinklar.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

lampuradio
Member

378 Posts

Posted - 2018/06/12 :  18:39:45  Show Profile Send lampuradio a Private Message  Reply
Jag har fixat lite med ett par sådana där. Min uppfattning är att det är rätt bra tryck i dem och att slutstegen har förmåga att ge bra resultat i även hyfsat moderna lådor. Som de flesta rörgrejer (eller i princip alla transformatorkopplade slutsteg) är det ju bättre med känsliga högtalare och sådana som inte ger alltför mycket fasfel eller impedansdippar/-toppar. Låter bra? Jag tycker det!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS

6273 Posts

Posted - 2018/06/12 :  22:34:37  Show Profile  Visit Bubbel's Homepage Send Bubbel a Private Message  Reply
Mycket är likt i min ST35a förutom några rattar och annat, även jag har skaffat EFB kortet till min "nya" för jag upplevde en förbättring på förra st35an jag renoverade som grädde på moset så skall de kopplas ihop med ett par Altec 604E, det blev visst lite OT.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

peterh
Member

466 Posts

Posted - 2018/06/12 :  23:32:18  Show Profile  Visit peterh's Homepage Send peterh a Private Message  Reply
Ja, EFB sitter verkligen bra i dessa. Jag har köpt några kort från dave, väntar på komponenter från england.
Första EFB köpte jag från george rennenkamp, och det visade sig vara ett klipp då man ersatte alla burklytar
med små kretskortslytar i samma svep.

Musik som rör med rör

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000