HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY & Vintage HiFi träff april 2019
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2019/01/01 :  20:55:43  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
DIY & Vintage HiFi träff 2019

Plats: Wendelsbergs folkhögskola, Mölnlycke
www.wendelsberg.se
https://goo.gl/maps/uwrDYWdoZt72

Övernattningsmöjlighet i vandrarhem/hotell finns på Wendelsbergs folkhögskola.
www.wendelsberg.com

Tidpunkt: lördag 13 april 2019 10:00 - 22:00
Fritt inträde!
Frivillig donation är välkommen

Nytt: Proffs på rörprovning gästar träffen! Tag med dina rör för test på en AVO rörprovare och du får besked om konditionen på dina rör!!

Vintage-konsertfilm med KEF-högtalare: 3 x KEF Cadenza, 2 x KEF 104/Carlton, 1 x KEF B139 Transmission Line - Nonstop i datorsalen.....
Pink Floyd: P-U-L-S-E, David Gilmour: Live At The Royal Albert Hall, Sade: Bring me home, Supertramp: Live in Paris -79

Minivinylmarknad!
Tag med dig vinyler du tröttnat på och byt med andra vinyler, som andra besökare tar med sig!

Loppmarknad!
Är öppen för alla! Tag med dig det du inte behöver av: VintageHiFi, DIY, Komponenter, Mätinstrument, Nästan färdiga DIY-objekt, Högtalarelement, NewHiFi, mm.....

6 st Lyssnings / Utställningsrum.
1 st Café, Lounge och Loppisrum.

Är du sugen på att ställa ut dina grejor?
Plats finns fortfarande i utställningslokalerna!
Mer Vintage HiFi att lyssna på eftersökes!
Fyll på med förslag och kommentarer.


Preliminärt är följande anläggningar & utställare klara:
Biblioteket rum 1: Sonidohögtalare, rörförstärkare. (Soundbrigade)
Tannoy GRF, rörförstärkare. (Bearwik & Petter)
Biblioteket rum 2: Hörlusförstärkare & Lurar. (Headphones)
Rörprovare från AVO. (Bosse)
Bildsalen: Fina rullbandspelare, 300B förstärkare, Ariel-högtalare. (Pac & Secanbj)
G-salen: Fin Vinylsvarv, DIY rörförstärkare & bredbandshögtalare. (Vassegård)
E-salen: Stativhögtalare. (Emanuelgbg-Faktiskt.io)
I-Salen: Café, Lounge och DIY & Vintage-HiFi Loppmarknad.
K-Salen: ROAR och SLAM. (Martinsson & Solhaga)
[/green]

I Caféet serveras
Kanelbullar
Nybryggt kaffe
Ost & skinktoast
Chiliconcarne med ris och sallad
Alkoholfri öl


Utlottning av en nyrenoverad Harman Kardon 330b receiver, kommer att ske under dagen, när lottringen med 100 lotter, är slutsåld.

OBS! Mässan/Träffen är icke-kommersiell! OBS!

Utställare har tillträde från 08:00

Behöver någon 16 Ampére eller trefas till sin anläggning, så går det att ordna!
Är det gott väder så kan man ju spela utomhus också

Med vänlig hälsning, highfive / Björn

Nu finns en affisch nedan, för evenemanget att ta hem till sin dator. Den är i form av en jpg.
Skriv ut och anslå affischen i din omgivning på jobbet eller i ditt grannskap, så att träffen får många besökare

Om du saknar utskriftsmöjlighet och vill sätta upp affischer, så PM:a mig så kan jag skicka affischer i A4 och A3 storlek till dig.


Edited by - highfive on 2019/04/05 14:57:06

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2019/01/02 :  00:03:43  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Gott Nytt År!

Låter superkul, highfive!

Jag har mina SLAM! att bidra med i så fall.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/01/02 :  04:31:46  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Passar mig som foten i vanten. Det får väl bli mina ovala Sonidohögtalare med lämpligt drivverk (läs förstärkare) och kanske något smått.

Blir nog ingen övernattning då vintern och våren bjudit .... bjudit och bjudit .... på massa extraordinära kostnader.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/01/02 :  08:17:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Låter klart roligt! Var är det?

Jag har en hög med rullbandspelare och strömmningslösningar jag DIY'at. En och annan vintage pryl som renoverats skulle jag kunna ta med också om det är intressant?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7507 Posts

Posted - 2019/01/02 :  14:58:10  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Göteborg är långt hemifrån så jag kan inte lova nåt men det är helt klart intressant. Skulle säkert kunna släpa med mig en del hemmabyggen.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2019/01/02 :  20:18:39  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Tänkt plats för träffen är Wendelsbergs folkhögskola i Mölnlycke.

Förutsatt att det blir en träff:
Solhaga, välkommen med SLAM!
Soundbrigade, välkommen med Sonido med tillbehör!
Pac, är din ökentanks flyttbar? Superkul att få se den isåfall!
Fuling, hembyggen är grejen!

Med vänlig hälsning, highfive / Björn

Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2019/01/02 :  22:41:06  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Oj, på promenadavstånd. Jag kommer! Har nog ett par nyknådade stativare att ta med.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/01/02 :  22:48:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mölnlycke, det är ju nästgårds!

Jodå, ökentanksen kan lätt transporteras dit. Det kan hända att det kommer med lite annat gott och blandat också.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2019/01/03 :  00:33:50  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2019/01/04 :  12:54:54  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Härligt! äntligen! har saknat dessa träffar, det var alltid en höjdare att få träffa alla de man har haft forumutbyte med.

Jag har två stycken ROAR15 samt linjekäller med 12st 3FE22 i varje, driverack och små söta lab steg, problemet är att bära och frakta basarna... får fundera lite, rätt stora prylar...

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2019/01/04 :  13:20:07  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Fuling, om du åker så tjoa till när du passerar Örebrotrakten.

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2019/01/05 :  11:28:53  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Fforsman - välkommen med dina stativare!
Martinsson - välkommen med ROAR och linjekällor!
Pix - hoppas att du kan komma, du har många fina alster!

Med vänlig hälsning, highfive

Edited by - highfive on 2019/01/10 08:56:16
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2019/01/05 :  11:34:01  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Hur få besökare till träffen?
-Kul om det bli många som kan höra och se vad som byggts i stugor, lador, garage, lägenheter, hobbylokaler och verkstäder!

På måndag kollar jag upp bokningsläget för lokalerna.
Jag tycker det är go för mässa!

Med vänlig hälsning, highfive
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/01/05 :  12:08:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Hur få besökare till träffen?
-Kul om det bli många som kan höra och se vad som byggts i stugor, lador, garage, lägenheter, hobbylokaler och verkstäder!


Vi får helt enkelt snacka om det här och på fejan så löser det sig säkert.

quote:
På måndag kollar jag upp bokningsläget för lokalerna.
Jag tycker det är go för mässa!

Kanon!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2019/01/05 :  12:33:13  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
quote:
Martinsson - välkommen med ROAR och linjekällor!


Tackar, jag ska kolla möjligheterna först bara, dels logistiskt (behöver nog hyra en större bil/skåp bil) men även försöka få tag i roddare, stora otympliga saker utan handtag, av dessa skäl kan jag inte lova att det kommer med, men jag håller er uppdaterade, vilket datum var det (om vi satt något)?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/01/06 :  05:03:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Om jag hyrde en ngt större bil kunde jag få med alla Sonidohögtalare. I give it a tanke ...
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2019/01/08 :  17:43:33  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Hej entusiaster!

Nu har jag bokat lokaler på Wendelsbergs folkhögskola i Mölnlycke, lördagen den 13 april.

Jag kommer att posta nyheter om detta löpande och vilka som ställer ut.
Det viktigaste lägger jag i 1:a inlägget i tråden.

Med vänlig hälsning, Björn
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2019/01/08 :  18:09:19  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Toppen! :-)

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2019/01/09 :  07:28:52  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Kul kul kul

Vet dock inte om jag har något att ta med.
Kan ju visserligen sätta lite press på mig att bygga de där nya lådorna till Tannoy Buckingham som jag har funderat på

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2019/01/09 :  09:10:11  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Tobbe

Du kan ju alltid ta med de befintliga, de duger bra

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/01/09 :  09:22:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
HighFive,
SecanBJ är också med mig med rullbandarna. Han erbjöd sig att ta med en 300B-förstärkare och Ariel-högtalare så att vi har något att spela på. Är det OK att vi tar med en anläggning och inte bara rullbandare?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2019/01/09 :  17:39:08  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Det låter kul.
Det är lite långt men ska försöka komma förbi och träffa lite folk kommer dock inte ta med något.

//Niklas
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2019/01/09 :  19:03:22  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Tobbe L , vore kul med Tannoy på träffen, du har 12 veckor på dig

Pac & SecanBJ, det finns gott om plats i lokalerna, som jag bokat, 300B och Ariel får lätt rum!

-Jag är inte general för träffen, ju mer det finns att lyssna på och se på desto roligare.

Kommer att lägga upp mått på lokalerna och deras placering i förhållande till varandra, så att ni som vill ställa ut kan paxa rum.

5 rum finns i markplan, 1 på andra våningen.

Med vänlig hälsning, highfive / Björn

Edited by - highfive on 2019/01/10 22:30:42
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2019/01/09 :  19:33:13  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Har kollat upp den 13:e April och det borde funka fint för min min del.

Får man önska så skulle jag gärna se ett rum så nära ingången som möjligt, är det därtill ett lite större rum så är det ju bara trevligt, men detta är som sagt endast önskemål.

Funderade lite på det här med källor, misstänker att det inte är CD som gäller längre (även om jag kan fixa det) men finns det wifi på stället som man kan använda för spotify etc.?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2019/01/09 19:34:26
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2019/01/09 :  21:00:28  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
WiFi och fast Internet finns i samtliga rum.
Samtliga rum har nära till ytterdörrar.

Rumsöversikt kommer inom kort.

Med vänlig hälsning, highfive
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2019/01/10 :  11:46:51  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Inbokat i kalendern

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000