HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ny 8de ordning BP modell i Hornresp
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/06/05 :  19:41:17  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply




Idag har David McBean inför en ny model för seriell 8de ordningens bandpasslådor.

http://www.hornresp.net

Mycket användbart och roligt!!!
Man kan såklart även simma 8de ordningens seriell kvartsvågs bandpass såsom ROAR och HROAR i denna modellen. Man är inte bunden till Helmholtz trots att bilden visar på den klassiska portinfekterade versionen.

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2019/06/05 :  19:46:22  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Vad för slags egenskaper ska ett element ha för att glänsa i en dylik konstruktion?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/06/06 :  15:33:46  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag vet faktiskt inte. Jag sitter och försöker jobba mig fram till någon form av magkänsla, men jag tycker den är krångligare än den parallella versionen.

Klassiska element som B&C 15TBX100 och 12PS100 fungerar bra. Bilbasen GAS COMP10D1 fungerar enormt bra trots en lite udda tonkurva på pappret. Den är såklart optimerad för en bilkupé vilket gör att den mäter rätt konstigt i ett vardagsrum.

Det kommer nog mer när jag har knådat detta i nån vecka eller två.

Mvh Johannes
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/06/06 :  15:39:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


En kul liten spelglad 60 liters HROAR för bilbruk baserad på en Ground Zero GZHW 16SPL.

https://www.ground-zero-audio.com/en/produkt/gzhw-16spl/



Lägg till några dB i cabin gain till denna sim. Rätt potent liten 6,5 tums bas.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000