HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 goldfish
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/10/27 :  18:39:17  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
du verkar ha en "förstående" fru.
så länge man slipper betala själv så är det ju bra,om man får vara med och godkänna,vill säga.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2003/11/22 :  21:11:01  Show Profile Send goldfish a Private Message  Reply
"pak"

Mattan är 280 x 190 cm.

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2003/11/22 :  21:57:31  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Du det där verkar var verkligen gulligt!

Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/12/07 :  13:04:02  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Supersnyggt! Där hade man gärna lyssnat på en skiva eller inte minst sett en film!

Hur står sig Supra Sword mot supra ply 3.4? Är den mycket bättre?
Har inte hört särskilt många kommentarer om deras nya "dyra" (det finns ju betydligt dyrare...) högtalarkabel...

Mvh,
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2003/12/07 :  13:17:46  Show Profile Send goldfish a Private Message  Reply
Sword spöar upp PLY ordentligt, inte bara i plånboken.
Men som alltid lyssna och jämför.

Så här skrev jag om SWORD i en tråd som nu är gammal och låst.
Har fortfarande kvar SWORD och kommer att komplettera med en till centerhögtalaren.

--------------------------------------------------------------------
Vi har S W O R D till frontarna och enligt mig och min Hifi/hembiotokiga fru så är den helt fantastisk....

Skall försöka mig på att förklara vad vi anser om Sword, men det blir lätt flummigt med upplevelsebeskrivningar.

Men som referens så kan jag berätta att min fru lyssnar väldigt kritiskt på hifi & hembio...
Hon har alltid haft roligt åt när jag och en polare testat och donat med kablar, men när jag körde Sagan on ringen "soundtrack" först med Bi-wire PLY 3,4 och sedan snabbt bytte till SWORD så tappade hon hakan (hon upplevde ljudet som öppnare, luftigare, och mera detaljrikt, en annan kommentar var, har du höjt volymen).
Det sista beror nog på att man upplever djupare och tightare baskontroll samt en öppen diskant utan vasshet på toppen.

Ljudet var vi nöjda med sedan tidigare, men hennes slutkommentar efter testning löd.
Nu lämnar inte den kabeln huset, bara så du vet.
Det är kul att man kan uppnå högre höjder i en redan bra anläggning med hjälp av lite högtalarkabel.

Hon hade ingen pejl på vad det var för kabel och vad den kostade då vi testade.

Det bästa är om verderbörande själv kan låna kablarna i butik och lyssna i hemmiljö, om man är spekulant på så här pass dyra kablar.

"man vill ju inte köpa grisen i säcken"

Snälla gör inga påhopp nu för att det blev lite flummigt, det är aldrig lätt att beskriva hur något låter, man behöver lyssna själv och avgöra. Vi är i alla fall nöjda.

Länk till Swordkabeln för mer info.
http://www.jenving.se/sword.htm

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------

Edited by - goldfish on 2003/12/07 13:20:07
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/12/07 :  13:32:32  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
goldfish>
Det är just så här en hemmabio ska se ut. Stiligt! Och din nya bänk gjorde ett lyft den också.

Angående din lilla recension av Sword; Man kan inte alltid sätta fingret på vad som blev bättre, åtminstone inte utan att det kommer låta flummigt, så du behöver inte vara orolig

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/12/07 :  13:48:47  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Goldfish:
Trevligt....har funderat på att testa den i framtiden! Verkar lovande...!

Mvh,
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/09 :  03:39:47  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Konsekvent utrustning minst sagt och ett makalöst snyggt rum, absolut fantastiskt.

Bravo
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/12/09 :  05:11:05  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Mycket, mycket, mycket tjusigt...!!! Förstår inte hur jag har missat detta tidigare...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Anters
Member

60 Posts

Posted - 2003/12/15 :  21:23:34  Show Profile Send Anters a Private Message  Reply
Var har du fått tag på ställen till surround högtalarna ??? Hur höga är de ?? (desperat letande)

MVH

/Anders.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:35:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Snyggt!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2003/12/16 :  06:23:52  Show Profile Send goldfish a Private Message  Reply
"Anters"

Surroundstativen är hemmabyggen i MDF, med blästersandfyllning.
Kabeldragningen går i ett inmonterat VP-rör.

Höjd 100cm.

här finns en liten beskrivning,
stativ.pdf

har även lagt upp en liten beskrivning för möbelbygge,
furniture.pdf

Håll tillgodo HiFivänner.

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------

Edited by - goldfish on 2004/08/28 21:55:30
Go to Top of Page

Anters
Member

60 Posts

Posted - 2003/12/16 :  15:43:22  Show Profile Send Anters a Private Message  Reply
ok, då äre bara å bygga egna.........Iof brukar man ju få som man vill då Tackar !!!

MVH

/Anders.
Go to Top of Page

Anters
Member

60 Posts

Posted - 2003/12/17 :  11:23:40  Show Profile Send Anters a Private Message  Reply
det här är ju hur hygglo som helst !!!!!! pdf-filer !!! Tusen tack goldfish, här ska byggas !!!!

MVH

/Anders.
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2003/12/20 :  19:53:32  Show Profile Send goldfish a Private Message  Reply
På måndag kommer JULTOMTEN med STORA paket till mig...

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

Darre
Member

69 Posts

Posted - 2003/12/22 :  13:34:09  Show Profile Send Darre a Private Message  Reply
Underbart

Musik är livet....
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/12/25 :  15:43:29  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
goldfish,

Ruggigt smakfullt system/rum du har lyckats kombinera ihop *imponerad*


Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

bing
Member

130 Posts

Posted - 2004/02/19 :  21:46:54  Show Profile Send bing a Private Message  Reply
Trevligt system är bara lite undrande över valet att använda d830 som center men det kanke funkar bra?

alla öron är olika
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2004/02/20 :  06:49:56  Show Profile Send goldfish a Private Message  Reply
D8 Center saknar den riktiga klangmatchningen, det är det som systemet oftast fått kritik för i de tester som gjorts.

Det problemet åtgärdas genom att välja bort centern och istället ha en D830, har även D830 som surrounder för bra klangmatchning.

Vi tycker det fungerar väldigt bra.

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

bing
Member

130 Posts

Posted - 2004/02/21 :  09:19:31  Show Profile Send bing a Private Message  Reply
håller själv på att skaffa ett 5.1 system ska försöka lyssna på en d830 som center har 870 som front. hoppas man kan köpa 1st

alla öron är olika
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2004/02/27 :  09:46:18  Show Profile Send goldfish a Private Message  Reply
"bing"
De brukar finnas på beg. marknaden.
Leta upp någon som söker 1st. D830 för centerbruk och köp ett par att dela på.

"Ironfist" på DVD Forum har jag haft en del kontakt med och jag tror att han är sugen på en D830 som center.
För övrigt en reko och trevlig kille, så det är inga problem att göra ett ev. samköp ihop med honom.

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

micckke
Starting Member

40 Posts

Posted - 2004/03/14 :  18:48:46  Show Profile Send micckke a Private Message  Reply
Är lite intresserad av hur det funkar med de 4 surroundhögtalrna så tätt ihop. Blir det verkligen någon förbättring med det extra paret?
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2004/03/14 :  20:41:38  Show Profile Send goldfish a Private Message  Reply
Ja det blir bättre helhet med 4 surroundhögtalare.
De sitter inte där utan anledning.

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

micckke
Starting Member

40 Posts

Posted - 2004/03/15 :  01:26:53  Show Profile Send micckke a Private Message  Reply
Lite borde det väl göra kan jag förstå.
Men placeringen är väl långt från optimal om man säger så.
Men det går ju inte alltid att möblera så att det passar med alla högtalare. Vilket är lite synd.
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/03/31 :  09:43:20  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
Wow

goldfish
Du är Lite av en Sagan om ringen fan eller

Ser mäktigt ut

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000