HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Tips! Byggsats för kraftig rörförstärkare *SÅLD*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/12/28 :  10:52:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
På SEF (Svenska ElektronikForumet) säjes just nu en byggsats till en biffig förförstärkare:
https://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=97293

Jag tänker lite att buden kanske inte kommer att bli så höga, så jag ville tipsa HF. Om någon vill ha maskinen kan jag vara behjälplig.

Ev är SÄLJES stängt för utomstående, eller bilder osynliga. så jag kastar in lite info här.

quote:
Jag önskar att någon intresserad vill arbeta vidare på mitt rörförstärkarbygge som jag lade ned för länge sedan. Priset utgörs av självkostnadspris: 500 kr eller 1000 kr till valfritt 90-konto.

Bygget säljs enbart i sin helhet - ej enskilda delar - samt i befintligt skick. Bygget utgörs av samtliga rör på ritningen, så vitt jag minns, transformatorer och kondensatorer samt två aluminiumlådor (en per kanal). I bygget ingår inte elektroniska komponenter utöver rör, transformatorer och kondensatorer.

Hela bygget väger runt 50-60 kg, så med fördel används bil. Jag bor på Södermalm i Stockholm.

quote:
Förtydligande auktionen
* Sluttid måndag 30/12 kl 12:00.
* Samtliga priser som angivits hitintills ser jag som betalning till mig (betalbelopp). Vill man skänka till 90-konto som alternativ betalning (skänkbelopp) behöver detta anges och då tänker jag mig en något högre summa än tidigare angivna (betal)belopp. Dock kommer det högsta beloppet - betalbelopp eller skänkbelopp - att vara det vinnande beloppet.

Jag ser gärna att det faktiska köpet genomförs under vecka 1.












OBS! Det är inte jag som säljer men förmedlar kontakten. Jag har heller inga ekonomiska intressen, utan den som vill ha bygget, får göra upp med säljaren direkt.

Skicka ett mejl om någon vill vara med: tubespastisch:se.

Edited by - soundbrigade on 2020/01/07 22:15:45

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2019/12/28 :  11:43:32  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Skall du inte bygga själv ?
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/12/29 :  10:26:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
1300:- bjudet.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/12/30 :  10:58:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jättejuste att du tipsar HF-medlemmarna Soundbrigade! Jag flyttar den till "Teknik och DIY" så att jag slipper klicka "post" på alla svaren.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/12/30 :  11:29:41  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Funkar bra för mig. Tyckte det var lite synd att killen som säljer och vill skänka pengarna till välgörenhet skulle släppa den för en hundralapp. Det får man inte ens EN transformator för.
Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2020/01/06 :  00:30:39  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message  Reply
Är den här dealen avslutad, eller vad!!??

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/01/06 :  12:31:52  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag har tappat bort det här - jag kollar bums!


Fasen också - SÅLD. Kan tro att den gick billigt (alltså runt 1500:-).
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2020/01/06 :  15:28:24  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Misströsta inte ! Det finns hjälp, visserligen på andra sidan pölen :
http://www.tubes4hifi.com/bob.htm#ST70
VTA ST70 $769 + shipping IN KIT FORM
with all parts but NO TUBES ( rör har jag och andra på denna sidan pölen )
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2020/01/06 :  17:27:19  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
För mig, inga bekymmer.
Jag måste bygga klart två förstärkare med 6L6, den ena förklenad (10-12W), ta tag i min Luxmanklon och de 50CA10 jag köpt till den samt få krut i min Priboj, som kommer att få EL34 istf de rôtna 6R3S, som var original.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000