HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Onkyo TX-NR 906 "slutsteg" -SÅLD-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

A8
Member

360 Posts

Posted - 2020/11/03 :  16:32:28  Show Profile Send A8 a Private Message
Rensar lite och har ett fungerande 7 kanals 220W 6 ohm kraftigt slutsteg där receiver delarna är urplockade. Det var gjort som ett lab projekt för att se om det var möjligt och i förlängningen bygga en 7 kanals Onkyo PA-MC5501 kopia. Det är samma utgångs steg och trafo (har service manualer till båda).

Testkörde igår och det funkar fint men är en del jobb om man vill göra det till en permanent lösning, kanske ny låda och nåt filter på ingången, just nu är ingången direkt kopplat.
Annars är kanske nätdelen intressant för andra byggen, ett riktigt monster på 1kw. Innan jag monterar ned det till delar så kanske nån är intresserad av att köpa det som det är.

750kr utan de Rifa och film kondingar jag lagt till och syns på bilderna.

Lite bilder:






Edited by - A8 on 2020/12/06 09:08:50

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2020/11/03 :  20:51:25  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message
jag är lite nyfiken. Var finns du någonstans?

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

A8
Member

360 Posts

Posted - 2020/11/05 :  14:17:48  Show Profile Send A8 a Private Message
Göteborg.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000