HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Elton Johns bästa platta?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2021/02/12 :  23:53:02  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Kört några plattor med Elton ikväll. Vilken är den bästa plattan enligt er?

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2021/02/13 :  22:23:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det där är ingen lätt fråga!
Elton John har gjort massor av bra skivor.
Captain Fantastic
Honky Chateau
Goodbye Yellow Brick Road
De är nog mina favoriter ändå.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2021/02/15 :  11:04:09  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Sant Bernt. Jag insåg också att det var en svår fråga efter att ha sett över hans diskografi på discogs. Min tanke kom efter att ha lyssnat på "Sleeping with the past" som inte engagerar mig på samma sätt som t ex plattorna du nämner.
Go to Top of Page

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2021/03/09 :  08:52:12  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Han har gjort många bra plattor som Bernt skriver ovan. Själv föredrar jag plattorna som kom under perioden 1969-76 under vilken han släppte hela 11 st studioalbum. Bland dessa är jag extra svag för:

Tumbleweed Connection
Madman Across the Water
Honkey Chateau
Goodbye Yellow Brick Road
Captain Fantastic and the Brown Dirt Cowboy


Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/03/09 :  11:45:26  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Längesen jag lyssnade på Sir Elton nu, men en gång i tiden var jag väldigt förtjust i den här


Sitter nöjd. Faktiskt.

Edited by - hifikg on 2021/03/09 11:46:59
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2021/03/09 :  16:14:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Oj nu blev jag nostalgisk. Jag minns när den låg på kvällstoppen...
Hittade en lista från den tiden:
https://www.nostalgilistan.se/kvallstoppen/19730301

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2021/03/10 :  23:10:31  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Goodbye Yellow Brick Road var min första LP jag köpte för egna pengar och jag tycker fortfarande at det är hans bästa.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000