HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hjälp! Trigger-funktion
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2023/03/17 :  12:19:08  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Vänner, jag behöver er ovärdeliga hjälp med att utforma en Trigger-funktion enligt nedan blockschema:


Alltså, jag vill använda triggern i mitt hembioförsteg till att dra igång DSP:n och slutstegen.
Eftersom både DSP:n och slutstegen saknar triggerfunktion så förutsätter jag att X ska fylla denna funktion.
MEN för att undvika smällar i högtalarna så ska DSP:n starta först, sedan efter 14-15 sekunder ska slutstegen starta, detta är funktion Y.
När anläggningen stängs av så ska slutstegen slå av först, sedan efter 5-15 sekunder så slås DSP:n av, detta är funktion Z.
Nu är frågan, är det någon som känner för att hjälpa mig med detta?
Går det att göra, vilka komponenter ska jag använda/köpa in?

Triggersignalen är 12VDC och ligger på så länge försteget är på och stängs av när försteget stängs av.

Syftet med detta är att förenkla start och stopp av anläggningen så även andra i hushållet kan utnyttja anläggningen.
All hjälp mottages med tacksamhet

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000