HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Förvaring
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bror
Starting Member

24 Posts

Posted - 2016/08/11 :  10:44:49  Show Profile Send bror a Private Message  Reply
Jag behöver förvara mina LP-skivor och Singlar i ett förråd under några år. Letar nu efter lämpliga lådor typ dessa:
http://www.sleevecityusa.com/ultimate-lp-storage-box-p/3strlpbox.htm
Är det någon som vet om man kan få tag i liknande lådor i Sverige? Såklart även tacksam för andra tips.

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2016/08/11 :  10:57:27  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Skickar dem inte till Sverige?
Såg ut att vara en av dem bättre lösningarna av den modellen.

Hur många skivor pratar vi om?
Budget?
Go to Top of Page

bror
Starting Member

24 Posts

Posted - 2016/08/11 :  11:14:50  Show Profile Send bror a Private Message  Reply
Tycker ju också att lådorna ser ut att vara bra. Men det billigaste fraktalternativet kostar mer än lådorna.
Vet inte exakt hur många skivor jag har, men det blir 10-11 sådana lådor. (ca. 3,2 hyllmeter)
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2016/08/11 :  11:35:01  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Se det som en helhet istället, alltså vad varje förvaring kostar individuellt inklusive frakten vilket i detta fallen blir ca $20 st.
Vad finns det för alternativ i Sverige och vad kostar det?
Begagnade IKEA Trissa kanske vore något om du får tag i tillräckligt många.

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/08/11 :  12:16:32  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Sådana här bokkartonger kanske kan passa?
99 SEK för 10 stycken.

http://www.pelicanselfstorage.se/forvaring-hyra-forrad/flyttmaterial-flyttkartonger

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/08/11 :  12:20:00  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag skulle beställa några 10mm plyfa i 30*30cm bitar av närmsta brädgård och spendera tre stycken i varje flyttkartong som krävs. Två plyfa ytterst och en i mitten.
Good enough! (?)

Edit;
Fast Vox förslag var ännu bättre!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2016/08/11 12:24:08
Go to Top of Page

bror
Starting Member

24 Posts

Posted - 2016/08/12 :  20:25:28  Show Profile Send bror a Private Message  Reply
Har inget Pelican här i Göteborg, men hittade flyttlådor med liknande mått på ÖoB. De får duga, det blir lite luft på sidorna och ovanför, men det blir bra ändå. Funderar på att köpa några billiga lakan för att lägga runt skivorna så att det inte kommer in damm i onödan.

Edited by - bror on 2016/08/13 23:23:06
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2016/08/13 :  09:47:10  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag löste mina förvaringsproblem med att digitalisera skivorna och sedan sälja dom.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2016/08/13 :  09:56:53  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Nu svor jag i kyrkan.
Jag kommer att göra mig ökänd här på forumet som digitalmannen.
Han som bara ser allting i ettor och nollor.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/08/13 :  10:30:00  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Passa dig för länsman Björn-Ola!
Men för övrigt är det ju ett sanslöst effektivt förvaringssätt!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000