HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Fjorgyn, Torshammare, Freja och nu Sigyn!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 31

FForsman
100.000-klubben

2586 Posts

Posted - 2023/03/06 :  13:55:35  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Svinkul att du gör jämförande test mellan olika principer och redovisar resultat. Mycket lärorikt!

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1673 Posts

Posted - 2023/03/06 :  14:34:57  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Sladdbarn och FForsman, tack Jag lär mig själv en massa av detta också.

Jag skrev att en:
quote:
klotform ger en mycket lugnare frekvensgång
Kanske rakare (plattare) frekvensgång är ett bättre ordval

Fortsättning följer...

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2559 Posts

Posted - 2023/03/06 :  15:22:18  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Jag hade dock förväntat mig en mer markant resonanstopp då alla avstånd är lika.

Har du jämfört distorsionen?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1673 Posts

Posted - 2023/03/11 :  14:46:56  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Här kommer en jämförelse av distortionen. Som synes behagligt låga nivåer, inget som sticker iväg. Motsvarar väl lyssningsintrycken
Sigyn överst, således Freja underst:

Fortsättning följer...

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2559 Posts

Posted - 2023/03/11 :  15:08:17  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Ja, det ser bra ut!

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

adhoc
Member

362 Posts

Posted - 2023/03/27 :  12:22:09  Show Profile Send adhoc a Private Message  Reply
Är'e fortfarande tänkt att dina skapelser dyker upp på Mölnlycke-träffen? (Har just bokat biljett)
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1673 Posts

Posted - 2023/03/27 :  14:45:24  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Adhoc, nej tyvärr!
Dels har jag i Fredags genomgått en höftoperation, dels har Björn D (highfive), trots åtskilliga påstötningar, inte hört av sig om jag är välkommen eller ej, så jag kommer inte.
Lite synd då jag arrangerat med Per Schack (kludden) att han var villig att ställa upp och dema mina alster.
Så intresserade är välkomna på hembesök eller att jag kanske är välkommen ett annat år.

Fortsättning följer...så småningom.

Go to Top of Page

adhoc
Member

362 Posts

Posted - 2023/03/27 :  15:27:17  Show Profile Send adhoc a Private Message  Reply
OK, synd. Då hoppas jag det förlöper väl för dig efter operationen och att du snart blir fit for fight igen.
Go to Top of Page
Page: of 31 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000