HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hemma hos AlfaGTV
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 35

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

Sweden
4585 Posts

Posted - 2017/09/03 :  06:35:43  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag har en SBooster BOTW ECO 12V till min switch och en 5V till min paj.

Spännande med en jämförelse mellan SOtM och din paj!
Jag är riktigt nöjd med min Digione.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

AlfaGTV
300.000-klubben

Sweden
3770 Posts

Posted - 2017/09/14 :  09:32:08  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Med sMS-200 på plats i systemet bjöd jag ner Jojje66 igår kväll! Jag tror han börjar bli lite less och förvirrad av alla olika digitala uppspelningslösningar som florerar hos mig!
Vi valde ett par låtar som exempel och gick metodiskt igenom lite olika lösningar:
1. Bluesound Vault (med sBooster PSU) analogt ut. Musik från inbyggd HD
2. Bluesound Vault (med sBooster PSU) analogt ut. Musik från Roon till BLS RoonReady endpoint.
3. -||- optiskt ut till Black Dragon
Ettan och tvåan låter väldigt lika, skulle aldrig kunna blint avgöra vilken av dem som spelar. Om jag däremot jämför dem efter varann så låter RoonReady lite mera "fritt" och dynamiskt och möjligen lite mera tydligt.
Trean, alltså via en annan DAC och vidare balanserat in i försteget är ett märkbart steg framåt med tydligare placeringar i ljudbild och utökad bandbredd.

4. sMS-200 med linjär nätdel (9V) i RoonReady-läge och över USB in i Black Dragon.
5. Asus Tinker board med DietPi/Roon Bridge (batteridrift) över USB in i Black Dragon
6. NanoPiNeo med DietPi/RoonBridge (batteridrift) över USB in i Black Dragon.

Här är det fasen inte lätt att identifiera någon? Jo, jag skulle identifiera Asus ganska snabbt för jag hade fått tillbaka en liiiten mängd knitter på USB-interfejset. (orkade inte in o pula just då)
Jag tyckte sMS-200 målade med lite grannare pensel och högre tryck på denna om ni förstår. NanoPi Neo slutligen, är tveklöst den som är absolut mest välljudande per krona, utan tvekan.

Det här är min uppfattning och jag tror att Jojje hade lite avvikande tankar.

Det finns två viktiga kombattanter kvar. Nämligen mina headless MacMini som också kör Roon Bridge och även en vanlig Raspberry Pi (2B)
Och, sMS-200 skall få testa sBooster PSU'n också. Just ja, det kan vara intressant att prova även Audiophonics DAC också!

Vi gav dock upp och lyssnade på vinyl istället och tog en mittwoch-pilsener!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

lindome
Member

955 Posts

Posted - 2017/09/14 :  09:53:28  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Sista meningen I det inlägget var strålande bra AlfaGTV
Go to Top of Page

AlfaGTV
300.000-klubben

Sweden
3770 Posts

Posted - 2017/09/14 :  10:18:59  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag hade en känsla av att du skulle gilla den raden Lindome!

Go to Top of Page

bearwik
100.000-klubben

Sweden
4243 Posts

Posted - 2017/09/14 :  14:58:20  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
quote:
Vi gav dock upp och lyssnade på vinyl istället och tog en mittwoch-pilsener!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

AlfaGTV
300.000-klubben

Sweden
3770 Posts

Posted - 2017/09/14 :  16:56:50  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Några av kombattanterna:

Gillar låddan på Tinkerboard, det är en svensk produkt faktiskt:
https://www.kksb-cases.com/kksb-raspberry-pi-metal-case-model-3.html
Säljs av Kjell & Co.

Go to Top of Page

AlfaGTV
300.000-klubben

Sweden
3770 Posts

Posted - 2017/10/05 :  19:07:21  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Flytten närmar sig och stereon har slimmats ner till en Roon ROCK i skrubben och en Bluesound Vault rakt in i lilla Karan steget. Det funkar riktigt hyfsat faktiskt, en riktigt reducerad anläggning!
Kvällen tänkte jag ägna åt att plocka ned skivspelare och packa denna samt lite annat. Galet vad man samlar på sig, inte bara stereopryttlar!

Go to Top of Page
Page: of 35 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000