HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Solhagas extremt enkla anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

solhaga
100.000-klubben

2463 Posts

Posted - 2021/03/09 :  08:08:36  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Jag har lagt upp ett instagramkonto: @diysolhaga

Varning, det finns risk att det dyker upp icke hifirelaterat där.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2463 Posts

Posted - 2021/11/04 :  20:04:13  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
Jag ställer bara ut om jag har något nytt, så blir det nog ingen mer gång.

Jajamän, det blev ju både X-SLAPS och SALS?A!, så vi syns kanske där?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2551 Posts

Posted - 2021/11/04 :  23:16:35  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
quote:
Jag har lagt upp ett instagramkonto: @diysolhaga

Följer sedan länge

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2463 Posts

Posted - 2021/11/04 :  23:41:41  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Ja, man måste ju hänga med kidsen.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2463 Posts

Posted - 2021/11/13 :  11:19:49  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Väl hemkommen från diy-träffen, så började byggtarmen att klaga.
De där Paraflexerna som fforsman demade kanske skulle vara något.

Men efter en kort men intensiv tråd på diyaudio står det nu klart att mina AE TD15H är för slappa (högt Vas och lågt Mms) för något sådant.

Så det får bli mina slutna lådor istället, men nu i lite annorlunda uppsättning:

SALS?A! får nu lite mer luft omkring sig

De tio X-SLAPS-slutstegen har åkt in i en garderob:

så då måste jag göra nya kablar till AMT-topparna (basarna har åkt runt i rummet ett par varv, så jag hade kablar till dom):

Eftersom många har hört av sig som hade missat träffen förra lördagen, så tänker jag mig ett öppet hus nästa lördag den 20/11.
Det lackar ju mot jul, och senare datum kan vara svårt att få till. Hör av er om det är ett okay datum.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2021/11/13 :  14:36:31  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
"Extremt enkla anläggning ..." Jag har sett enklare, eller egentligen var det en kompis till min kusin som hade sett bilder på enklare i någon ungersk tidning från 50-talet (Horgászat Mindenkinek).

Det var väl populärt på Faktiskt.iö att köra massa baslådor (Bremenbasar) i rummets alla hörn. Är det något sådant du har?
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2463 Posts

Posted - 2021/11/14 :  11:09:57  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Subbasarna jag har är från ett CABS-experiment(Controlled Acoustically Bass System) jag gjorde för några år sedan.
Det mätte bra men lät tamt.
Jag har sedan bara återvänt dom; orkar inte bygga om dom till något annat.

Enkelheten syftar på komponenterna i signalkedjan:
Dator med musiklagring och DSP -> DAC -> förförstärkare -> slutsteg -> högtalare,
där den analoga kedjan är spikrak utan vare sig RIAA eller aktiva eller passiva filter.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000