Så det får bli mina slutna lådor istället, men nu i lite annorlunda uppsättning:
SALS?A! får nu lite mer luft omkring sig
De tio X-SLAPS-slutstegen har åkt in i en garderob:
så då måste jag göra nya kablar till AMT-topparna (basarna har åkt runt i rummet ett par varv, så jag hade kablar till dom):
Eftersom många har hört av sig som hade missat träffen förra lördagen, så tänker jag mig ett öppet hus nästa lördag den 20/11. Det lackar ju mot jul, och senare datum kan vara svårt att få till. Hör av er om det är ett okay datum.
"Extremt enkla anläggning ..." Jag har sett enklare, eller egentligen var det en kompis till min kusin som hade sett bilder på enklare i någon ungersk tidning från 50-talet (Horgászat Mindenkinek).
Det var väl populärt på Faktiskt.iö att köra massa baslådor (Bremenbasar) i rummets alla hörn. Är det något sådant du har?
Subbasarna jag har är från ett CABS-experiment(Controlled Acoustically Bass System) jag gjorde för några år sedan. Det mätte bra men lät tamt. Jag har sedan bara återvänt dom; orkar inte bygga om dom till något annat.
Enkelheten syftar på komponenterna i signalkedjan: Dator med musiklagring och DSP -> DAC -> förförstärkare -> slutsteg -> högtalare, där den analoga kedjan är spikrak utan vare sig RIAA eller aktiva eller passiva filter.