T O P I C R E V I E W |
jerico |
Posted - 2006/05/08 : 22:31:27 HJÄLP!!!!
Jag håller på och planerar/skaffar mojjar till en DIY tvätt. Det som fattas nu är en sug och en tallrik/motor...
Sug delen hade jag tänkt en hand dammsugare ala classe i sjön som klarar att suga vatten. Men sedan kommer det andra. Har letat på loppisar osv osv efter en vinyl men det är lögn i PIIIIP att hitta en som passar ändamålet. Hittar bara hela paket eller vad man ska säga. Någon som har ett gammalt "vrak" ståendes? Gör ju inte nått om den inte funkar helt om man säger så då jag bara ska ha snurren på det hela.
Tacksam för all hjälp som går att få! |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
krellmaster |
Posted - 2006/05/10 : 19:26:00 Du har PM jerico..... |
Daniel |
Posted - 2006/05/09 : 15:02:52 Leta upp en Lenco L75. Direktdrift är nästan det ända som funkar. Eftersom det blir en del friktion av borsten när du tvättar. Dessutom har L75 78 varvsmöjlighet.
Har själv en tvätt byggd av en god vän som bygger på Lenco, som bygger på loricraftprincipen, med svängande tonarm som sug.
Så här ser loricraft ut:
 |
Tobbe_L |
Posted - 2006/05/09 : 13:22:26 Jag har faktiskt en tallrik, lager, motor mm liggandes. Vet inte status på motorstyrmningen (dc-motor) men annars så tror jag allt är som det ska.
Som sagt du behöver inte en dammsugare som tål vatten utan bara en behållare som vattnet samlas i. Typ burk där du har in o utsug i locket. Ta en titt på grovis de där "hinkarna" som man använder för att göra om en vanlig dammsugare till grovdammsugare.
|
vemsom |
Posted - 2006/05/09 : 10:44:07 En samsugare som kan suga upp vatten är väll inte så svårt att göra. Ett litet vattenlås eller någon form av sluss löser så vitt jag vet problemet. |