HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 DIY tvätt...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/05/08 :  22:31:27  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
HJÄLP!!!!

Jag håller på och planerar/skaffar mojjar till en DIY tvätt. Det som fattas nu är en sug och en tallrik/motor...

Sug delen hade jag tänkt en hand dammsugare ala classe i sjön som klarar att suga vatten. Men sedan kommer det andra. Har letat på loppisar osv osv efter en vinyl men det är lögn i PIIIIP att hitta en som passar ändamålet. Hittar bara hela paket eller vad man ska säga. Någon som har ett gammalt "vrak" ståendes? Gör ju inte nått om den inte funkar helt om man säger så då jag bara ska ha snurren på det hela.

Tacksam för all hjälp som går att få!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/05/09 :  10:44:07  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
En samsugare som kan suga upp vatten är väll inte så svårt att göra. Ett litet vattenlås eller någon form av sluss löser så vitt jag vet problemet.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/05/09 :  13:22:26  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jag har faktiskt en tallrik, lager, motor mm liggandes.
Vet inte status på motorstyrmningen (dc-motor) men annars så tror jag allt är som det ska.

Som sagt du behöver inte en dammsugare som tål vatten utan bara en behållare som vattnet samlas i. Typ burk där du har in o utsug i locket. Ta en titt på grovis de där "hinkarna" som man använder för att göra om en vanlig dammsugare till grovdammsugare.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2006/05/09 :  15:02:52  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Leta upp en Lenco L75. Direktdrift är nästan det ända som funkar. Eftersom det blir en del friktion av borsten när du tvättar. Dessutom har L75 78 varvsmöjlighet.

Har själv en tvätt byggd av en god vän som bygger på Lenco, som bygger på loricraftprincipen, med svängande tonarm som sug.

Så här ser loricraft ut:

Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/05/10 :  19:26:00  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply
Du har PM jerico.....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000