HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 rega p3-24 color

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
skalet100 Posted - 2009/11/06 : 23:27:53
precis köpt en grön
vilken färg skulle ni föredra?
grymt läckra dock
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
PeterW Posted - 2010/02/06 : 22:16:59
Tagit lite tid men i alla fall så låter skivspelaren mycket rent och i princip helt utan det knaster som fanns i min gamla pioneer så länge skivan är i bra skick i alla fall. Sen är det givetvis subjektivt men musiken känns "luftigare" på vinyl än vad cd:n gör men cd:n är en gammal philips det kanske är fult att jämföra Regan med en gammal philips. Känns som den svagaste kedjan i min anläggning är just cd-spelaren. I övrigt är det Linn förstärkare och högtalare.

Men som sagt jag lyssnar hellre till samma skiva på vinyl än på CD.

mvh
Peter
beetype Posted - 2009/12/02 : 20:04:52
Rapportera gärna hur du upplevde att jämföra CD och LP.
PeterW Posted - 2009/12/02 : 18:07:38
Beställde just idag en P3-24 PSU i vitt utförande med en goldring 2300 pickup. Får den i morgon så då blir det att koppla in den till Linnförstärkaren och sen höra hur den låter. Ska bli spännande med tanke på att jag inte haft vinylspelare på mer än 5 år. Så det blir till att damma av skivsamlingen igen.. Speciellt kul ska det bli att lyssna till de vinylskivor som jag även har som CD och höra skillnaden.

optimus Posted - 2009/11/26 : 18:03:56
Detta är en spelare som jag funderar litet smått på.
Hur tycker du den spelar?
Vad kör du för PU till den?
Little Esther-fan Posted - 2009/11/25 : 21:25:33
Kul med färger! En gul är inte helt ful heller . Har du tänkt att inskaffa en yllematta av Regas eget märke också? De har ett antal olika skarpa färger, men jag tror att det kan skära sig (varning). Vore roligt att få se bilder på din spelare vid tillfälle, och höra dina omdömen
Klenkar Posted - 2009/11/07 : 00:08:00
Vit eller svart

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000