HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Det trodde jag inte... Guns'n'Roses... Nytt vax!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
24U Posted - 2009/11/27 : 17:54:27
Jag vet... skäms Inte hunnit spela igenom alla plattorna ännu med nya setupen... Blir bara så otroligt överraskad när dom åker på, en efter en, mina gamla favvisar.

Men vilken skillnad. Vet Ni att Guns'n'Roses plattor Use Your Illusion I och II är höjdarbra inspelade? Rekommenderas! Spelar just nu i denna stund; Knockin' on Heavens Door... Vilket drag!
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
24U Posted - 2009/12/05 : 16:40:18
Vart ju fasen tvungen köpa den... snurrar just nu alldeles göörny och inte ett knäpp eller knaster. Första nya vaxet för mig på 20 år... fasen va gött det kändes komma hem med flong ny LP och spela... Måtte bara denna trend hålla i sig!

Tack för tipset. Skitbra platta!
beetype Posted - 2009/12/02 : 20:01:13
Mitt exemplar av Chinese democracy låter mycket bra. Föredömligt masterad av Bob Ludwig. Han gjorde tre olika masteringar med tre olika grader av dynamisk komprimering. Axl valde bobs favorit; den med minst komprimering. Tydligen så var materialet av så god kvalitet från början, så Bob gjorde mycket lite i masteringsprocessen.
Favoritspår: Sorry
Elgstrand Posted - 2009/11/27 : 22:36:39
Hmmm kanske måste damma av Chinese democracy och provspela lite igen... kanske klarar inte min vinylrigg att göra den rättvisa. Återkommer.

/Fredrik
24U Posted - 2009/11/27 : 22:36:05
Har dom inte på vinyl, tyvärr, Klingan... Bara de ovan. Resten på CD.
Klingan Posted - 2009/11/27 : 21:56:37

Chinese democracy spelas med mer dynamik och närhet på vinyl än vad cd gör hos mig. Har tyvärr inte Use Your Illusion I & II ännu men min Appetite från Frankrike är ok men inte mer.

Nyfiken, från vilket land är dina Appetit ifrån 24U?
Elgstrand Posted - 2009/11/27 : 18:22:07
Ett par av mina favorit plattor... även Appetite och Chinese democracy är vettigt inspelade och vilken musik

Edit: Glömde att jag var på vinylforat.... Chinese på LP är det väl lite så där med...

/Fredrik.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000