HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Det trodde jag inte... Guns'n'Roses... Nytt vax!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/11/27 :  17:54:27  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Jag vet... skäms Inte hunnit spela igenom alla plattorna ännu med nya setupen... Blir bara så otroligt överraskad när dom åker på, en efter en, mina gamla favvisar.

Men vilken skillnad. Vet Ni att Guns'n'Roses plattor Use Your Illusion I och II är höjdarbra inspelade? Rekommenderas! Spelar just nu i denna stund; Knockin' on Heavens Door... Vilket drag!

https://www.facebook.com/stefanstudio

Edited by - 24U on 2009/12/05 16:41:49

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2009/11/27 :  18:22:07  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message  Reply
Ett par av mina favorit plattor... även Appetite och Chinese democracy är vettigt inspelade och vilken musik

Edit: Glömde att jag var på vinylforat.... Chinese på LP är det väl lite så där med...

/Fredrik.

Its not about vintage, its about good music.

Edited by - Elgstrand on 2009/11/27 18:24:54
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2009/11/27 :  21:56:37  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Chinese democracy spelas med mer dynamik och närhet på vinyl än vad cd gör hos mig. Har tyvärr inte Use Your Illusion I & II ännu men min Appetite från Frankrike är ok men inte mer.

Nyfiken, från vilket land är dina Appetit ifrån 24U?
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/11/27 :  22:36:05  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Har dom inte på vinyl, tyvärr, Klingan... Bara de ovan. Resten på CD.

Go to Top of Page

Elgstrand
Member

473 Posts

Posted - 2009/11/27 :  22:36:39  Show Profile  Visit Elgstrand's Homepage Send Elgstrand a Private Message  Reply
Hmmm kanske måste damma av Chinese democracy och provspela lite igen... kanske klarar inte min vinylrigg att göra den rättvisa. Återkommer.

/Fredrik

Its not about vintage, its about good music.
Go to Top of Page

beetype
Starting Member

30 Posts

Posted - 2009/12/02 :  20:01:13  Show Profile Send beetype a Private Message  Reply
Mitt exemplar av Chinese democracy låter mycket bra. Föredömligt masterad av Bob Ludwig. Han gjorde tre olika masteringar med tre olika grader av dynamisk komprimering. Axl valde bobs favorit; den med minst komprimering. Tydligen så var materialet av så god kvalitet från början, så Bob gjorde mycket lite i masteringsprocessen.
Favoritspår: Sorry

Edited by - beetype on 2009/12/02 20:02:30
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/12/05 :  16:40:18  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Vart ju fasen tvungen köpa den... snurrar just nu alldeles göörny och inte ett knäpp eller knaster. Första nya vaxet för mig på 20 år... fasen va gött det kändes komma hem med flong ny LP och spela... Måtte bara denna trend hålla i sig!

Tack för tipset. Skitbra platta!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000