HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 buhu bäst intergrerad förstakare under 11000?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2003/02/25 :  19:13:48  Show Profile Send bruce a Private Message
Ok, så jag har kollat lite på min budget. 15000:- var väll kanske lite för mycket enligt min fru. Nu måste jag satsa på något under 11000 buhu. Primare I20 dyker upp i huvudet, men hur låta den jämfört med lite dyrare modeller tex Rocksan caspian, cyrus 7,arcam a85, alla ni har pratat om. Är det så stora skillnader mellan de här olika prisnivå? Är det andra som har fruar och flickvänner som har stenkoll på sina mans Hifi köp??

Edited by - bruce on 2003/02/25 19:20:32

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/02/25 :  19:38:08  Show Profile Send MaS a Private Message
Denna kanske

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=30182

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

RigorMortis
Member

110 Posts

Posted - 2003/02/25 :  21:25:03  Show Profile Send RigorMortis a Private Message
Tänkte försöka hinna iväg på tidiga dagen imorgon för att lyssna på bl a Primare och Arcam. Kan ju ge dig lite rapport om jag hinner imorgon. Är även lite nyfiken på den där Myryad som testades i Hifi & Musik. Någon som vet om ngn handlare i Gbg-trakten säljer den?
Om det är till någon tröst har även jag en bättre hälft som har starka åsikter om priser och nödvändighet hos de prylar jag behöver... ;)

Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin...
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/02/25 :  21:42:54  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
Är det andra som har fruar och flickvänner som har stenkoll på sina mans Hifi köp??

Hehe

Jag bor inte ihop med min flickvän men planerna finns där...hon tycker väl att jag är rätt knasig som kan tänka mig att lägga ut så mycket pengar på stereon ("det låter väl redan rätt bra?") men iom att vi inte har gemensam ekonomi tycker hon mest att det är bra för henne om jag slänger ut alla mina pengar på grejer som hon får använda sig av senare...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/02/25 :  22:20:55  Show Profile Send Snutten a Private Message
Kan du sträcka dig till 12500 så är Caspian mycket trevlig med kraftfullt ljud och gediget byggd, kanske leta begagnad??
Tycker tex att Kandy ser ut som en leksak jämfört med Caspian men smaken är olika.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/02/25 :  22:23:12  Show Profile Send Snutten a Private Message
forts...men om du inte kan det så är säkert Primaren mycket bra och dessutom svensk . Har hört den större 30.2 under lite bristfälliga förhållanden men lät ändå lovande. Primaren ser ju dessutom gedigen och snygg ut (utstrålar kvalité).
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/02/25 :  22:55:44  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Du måste alltid avrunda nedåt. Du måste först blidga din Fru, kanske genom att göra om i sovrummet, bygga om köket eller genom att vara "intesserad" av saker hon gillar. And so on........happily ever after.
mvh dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/25 :  23:19:42  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Gud vad jag känner för att gifta mig när jag läser sådant här. HEHEHE! Nej, jag får väl försöka agera "lyckligt ovetande" nu medan jag är ung.

bruce, lyssna på Cyrus 6. Den är säkert bra, min 5:a är bra åtminstone. Den kan du dessutom uppgradera i framtiden, efter att du köpt nya gardiner, dukar & lakan.

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

pricer
Member

176 Posts

Posted - 2003/02/26 :  00:36:04  Show Profile Send pricer a Private Message
Jag och även X-ray tipsade om Rotel RA-1060 i din förra tråd, den får du för runt 8500kr.
Go to Top of Page

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2003/02/26 :  08:02:46  Show Profile Send Iqulah a Private Message
Lyssna på Arcam A75. Annars är Primare inget dåligt val!

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/02/26 :  09:58:00  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
roksan caspian är en väldigt trevlig stärkare, har tyvär inte hört primare eller arcam, så dessa kan jag inte uttala mig om...
men har du möjlighet så borde du som sagt provlyssna en caspian.

Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/02/26 :  10:12:13  Show Profile Send Jadde a Private Message
men vilken är bäst då?
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/02/26 :  14:51:40  Show Profile Send binmarv a Private Message
Som andra sagt, begagnat är det som du ska satsa på. Då får du betydligt mycket mer välljud för pengarna.

Det är stor skillnad i ljudkaraktär i den prisklassen. Inte sagt att nåt skulle vara bättre än nåt annat. Det viktiga är vad du själv tycker och vad du har för övrig kringutrustning.

Min flickvän har stenkoll på mina köp, men undvik att berätta vissa "oväsentliga" detaljer om hifi och köp. Se till att organisera ett bra förspel. Berätta t.ex att du funderar på att köpa nåt nytt, men att det inte kommer att kosta dig nåt. Dagarna efter så berättar du hur kul det skulle vara att verkligen ha nåt nytt. Sen när läge ges så är det bara att hävda att du har ett deal på gång som aldrig kommer tillbaka. Då kan det även vara passande att ha gjort små estetiskt tilltalande förändringar i hemmet på flickvännens begäran. Förberedelser är A & O + att inte gå för mycket in på detaljer och teknikaliteter. En konst som tar år att bemästra. Men vad gör man inte för lite nyheter i hyllan...

Lycka till !

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/02/26 :  15:12:27  Show Profile Send brumel a Private Message
Hej bruce!
Jag skulle inte misströsta pga budgeten utan söka efter en förstärkare med fjärr och phonoingång samt helst hörslursutgång. Arcamen skulle jag lyssna på. Även Rotel till ett bra pris dessutom.
Sen skulle jag kolla begmarknaden efter Majikar, Amplifixar och Naitar. Om det inte går hem så blir det Cyrus eller Roksan för dom är jag lite osäker på.

mvh Johan

Hifiarkeologen

Edited by - brumel on 2003/02/26 15:13:52
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2003/02/26 :  18:58:01  Show Profile Send bruce a Private Message
schyst, nu har jag fått bra mycket imformation. Jobbar så jävle mycket nu att jag hinner inte ner till GTB denna veckan. Nästa vecka hoppas jag!!!!!!!!
Go to Top of Page

RigorMortis
Member

110 Posts

Posted - 2003/02/26 :  19:02:35  Show Profile Send RigorMortis a Private Message
Lyssnade på bl a Primare I 20 och Rotel 1060 (eller vad den heter, den som testades senast i Hifi & Musik iaf). Måste säga att intrycket av båda var väldigt positiv. Upplevde de dessutom som relativt lika i karaktären. Primaren upplevde jag som mer dynamisk och med något fylligare bas, kanske även med något bättre detaljrikedom. Roteln hade också en väldigt trevlig karaktär och med väldigt stor spelglädje. (börjar låta som en vinprovare. Låna hem o testa tycker jag. Fick aldrig tillfälle att prova någon Arcamstärkare denna gång, men det kommer. Kringutrustningen var: Arcam CD72, Monitor Audio Gold reference. Okänt kablage.
Måste dock säga att designen på Primaren var betydligt mer tilltalande. Otroligt minimalistisk och snygg. Kändes gedigen.

Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.29 sekunder. Snitz Forums 2000