Jag har precis köp min första digital förstärkare och det är otroligt bra. Köpte loss den för materialkostanaden på 13000kr.
Vad skall man säga. För er som inte kunnat lyssna på mycket musik säger jag bara att denna typ av försärkare öppnar en helt ny och gamal värld. Ikväll har CD:n spelat allt från
Frank Sinatra Greatest Hits Beatles a la live Deep Purple- Woman from Tokyo Thin Lizzy- The bad boys are back in town Black Sabbath- Paranoid Free Sade Samligsalbum Wild Rock 2 Mfl...
Att lyssna på en samlingsskiva och allt låter kanon är tvärt emot allt jag tidigare upplevt. Alla skivor jag aldrig kunnat lyssna på popar på som fan och man bara ler.
Hur många av er har haft Beatles från -65 i erat vardagsrum som ni tycket att det låter kanon.
Med en konding bank på 180.000 mFarad konurrerar vi här med de bästa Krellarna och de största Mark Levison och jag har aldrig hört något som låter bättre. Det skall också sägas att jag har ett par rörmonoblock( som är mycket bättre än de flesta tansistorförstärkarna) och ändå är jag kvällens lyckligaste hifi-knutte.
Högst upp på min inköplista står nu alla gamla godingar från 70-talet som jag aldrig tidigare kunnat lyssna på i min CD.
AC/DC Led Zepplin Bob Dylan Allt från 70-talet
Vi snackar här om vinyl känsla på en CD-skiva!!!!!
För er som vill ha lite info så innerhåller den:
- 1st Superclock Power Supply specificerad till 230V och +5V utspänning och 2st Vishay motstand 33kohm ifran Audiocom -18st kondingar Nichison KG 15000uF/100V ifran Michael Percy (de bästa, obs mina kostade 250kr/st ifran ELFA) -2st Caddock motstand 33ohm ifran ELFA -2st trafo 1500VA ifran Plitron Canada 230V primary och 1st 55V secondary (gar med en 1000VA ocksa ngt billigare) (jag har en 750VA och den är specad 107342201 (för 750VA och 2st secondaries (obs du ska ha en secondary), ga in pa hemsidan och kolla vilket nummer som gäller. -2st likriktarbryggor ifran Michael Percy 27A / 600V -kvar är att beställa 2st filmkondingar (1uF eller 2uF pa 100V) pa ingangen men jag har inte bytt än men skall ge det största lyftet enligt vissa. De bästa är Exotica Copper hos Michael Percy.
Du köper ett kort från Tripath. Så får du med en instruktionsbok. Därefter hänger du på trafos, kondingpaket mm. Men allt har betydelse. Minsta lilla tråd fel och allt låter kasst. Man kan väl bara säga att allt får en ohygglig effekt på ljudet.
Ett tips är att ni snabbar på eftersom jag tror att de kommer sluta sälja till privatpersoner. Det ligger inte i deras storkunders intresse att privatpersoner kan köpa korten själva.