HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pioneer PD75 info
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2003/03/03 :  14:39:44  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
någon som har lite info om denna spelare står den sig väl än idag, den måste i alla fall vara bra som transport?!

Mats F
Starting Member

17 Posts

Posted - 2003/03/04 :  08:52:42  Show Profile Send Mats F a Private Message
Jag hade en PD-75 tills för två år sedan. Nu är det visserligen lite svårt att minnas hur den står sig mot min nya (och andra), även om jag hade båda hemma ett tag, men jag gör ett försök.

Min nya spelare är, tycker jag, bättre på alla punkter. Men skillnaden är i praktiken inte så stor, dessutom noterade jag aldrig några "konstigheter" i dess återgivning. Jag var faktiskt väldigt nöjd och bytte inte för att jag störde mig på något, utan för att se om det fanns mer att krama ur CD-mediet. Som transport borde den fungera ypperligt (fast det gör väl å andra sidan de flesta spelare). Se även http://www.carlssonplanet.com/.

Mats
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/03/04 :  23:17:04  Show Profile Send Brosk a Private Message
En kille som hot-roddade min gamla Arcam alfa5 till oanade höjder sa att just PD75 (utan legato link) passade ypperligt för uppgradering med klocka, analogsteg etc vad det nu var han gjorde. Bara som infotainment..
Go to Top of Page

perper
Member

64 Posts

Posted - 2003/03/05 :  01:23:29  Show Profile Send perper a Private Message
Hade en sådan tills för några år sedan då jag hade köpt en Philips cd-brännare och plötsligt upptäckte att den hade ett bättre ljud (använde jag Philipsens da-omvandlare och 75:an endast som transport så hördes ingen skilnad). Däremot så var den grym på att spela repiga skivor... skivor som inte någon av mina andra olika varianter av cd-spelare kunde klara av fixade nästan alltid 75:an. Hört folk som påstår att det inte alltid är bra med "starka" felkorrigeringskretsar, skall tydligen gissa hellre än bra, men jag kunde då inte märka att den samtidigt förstörde något av skivans innehåll..... myter och hokus pokus????
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000