HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Blåsta högtalare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

pellejo
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/04 :  12:08:05  Show Profile Send pellejo a Private Message
Hej

Och nu till en korkad fråga!

Jag är en total nybörjare på området och testade mina nya högtalare för att se hur mycket jag kunde dra på innan jag hörde distorsion. Efter att ha läst litet om detta är jag orolig för att jag "blåst" diskanten.

Jag hör dock ingen distorsion i ljudbilden vid högt (icke-klippande)pådrag. Men är en skada något som hörs tydligt, eller kan jag ha orsakat en liten skada som inte tydligt märks, men gör att jag inte får fullt ut av vad mina högtalare kan ge?

Eller är det helt enkelt så, att ett enstaka pådrag, där förstärkaren "klipper" inget att oroa sig för, om man inte hör något påtagligt.

Någon som förstår vad jag menar...

Tack på förhand

Pelle

Människor som tror att de vet allting är irriterande för oss som verkligen gör det.

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2003/03/04 :  13:15:53  Show Profile Send MartinN a Private Message

Om du fortfarande hör cymbaler och hi-hat från trumsetten någorlunda bra (rent) är det nog
ingen fara men ingen skulle få mig att testa hur högt mina högtalare spelar.

Martin
Go to Top of Page

pellejo
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/04 :  15:14:48  Show Profile Send pellejo a Private Message
Tack för ditt svar Martin!

Nej, ingen skulle få mig till det heller hädanefter.

Pelle

Människor som tror att de vet allting är irriterande för oss som verkligen gör det.

Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts