HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kan man modifiera en DVD Spelare ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/05 :  22:54:38  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Kan man modifiera en DVD Spelare med bättre klocka / nätdel / op-förstärkare för bättre CD audio prestanda?

"Trust only your own ears!"

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/03/05 :  23:02:18  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Kan kan man väl, men om det är lönt är kanske tveksamt. Rent spontant så skulle jag tippa på att DACen inte är så jätteexklusiv. Beror ju på modell också.
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/03/05 :  23:07:00  Show Profile Send Jadde a Private Message
köp en separat dac
Go to Top of Page

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/05 :  23:11:33  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Jadde: Hur funar det med en separat dac?? kan man köpa en separat dac och kopla på CD DVD???
Jag vet inte så mycket om det :-(

Go to Top of Page

desoto
Member

152 Posts

Posted - 2003/03/06 :  00:13:49  Show Profile Send desoto a Private Message
Har du bara en digitalutgång på spelaren så kan du koppla en DAC till DVD:n

/Daniel

'hellre än bra!'
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/03/06 :  09:39:47  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Det finns en anledning att jag delade på min hembio/stereo. Vill man ha kanon ljud i båda får man snällt köra 2 separata system. Visst blir det många värme element som tar stor plats, men hittar nog aldrig en DVD som kan slå en riktig CD även om man separerar och hänger på en extern DAC. Skulle i så fall vara Denons större för 60k.

Låter det?? BRA!

Edited by - SpLiX on 2003/03/06 09:40:20
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/03/06 :  09:49:23  Show Profile Send ekman a Private Message
skulle denons cd vara något speciellt??? nja det finns en hel del DYRA dvdspelare som säkert låter grymt bra ihop med en förstklassig dac däremot så blir det tyvärr en mkt dyr lösning
Go to Top of Page

Bamsefar
Member

345 Posts

Posted - 2003/03/06 :  10:07:10  Show Profile
En sak är säker: TAG DVD32R (eller DVD32FLR) i kombination med TAGs DPA32R (med 192K DACar) ger utmärkt stereoåtergivning. Sedan kan man SAMTIDIGT använda en AV32R 192K till hemmabion. Eller så gör man som jag DVD32R + AV32R som täcker allt - iofs till en häftig kostnad om ca 100.000.....

Men min poäng är, SpLiX, att det viss finns system som klarar av det - men sedan skall man inte glömma att smaken ibland är som baken - delad :)
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/03/06 :  10:41:55  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Mmm, har man stålar kan man nog köpa något som spelar båda världar riktigt bra Nu lever jag i den världen då en högtalarkabel inte får springa förbi 10k. Tanken på Denon var p.g.a. att jag läst och sett deras tyngre DVD spelare. Ser rätt bra ut på pappret och på bild, lyssnade aldrig på endast cd, finns säkert fler kvalitativa märken, men tog ett i högen.

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/06 :  15:28:41  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Så ni tycker att sepparat system är best?
Jag har en förstärkare och en AV Reciever. Om jag ska köpa en CD spelare & en DVD spelare
och koppla DVD till AV Reciever & CD spelare till förstärkare kann jag använt mina Hifi högtalarna som fronthögtalarna???
Av recievers frontspeakers preouts till forstärkares AUX in??

Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/03/06 :  16:33:54  Show Profile Send JMlab a Private Message
Idag kan man köpa Audionets VIP som till 48k är ett "klipp"med en inbyggd DAC 192/24 + en kannonbild samt en verkligt bra funktion som Cd-spelare av REFERENSKLASS!!Att den dessutom av Stereoplay utsågs som absolut referens som DVD-Audio spelare får man leva med!
Mvh
JMLab
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000