Kan kan man väl, men om det är lönt är kanske tveksamt. Rent spontant så skulle jag tippa på att DACen inte är så jätteexklusiv. Beror ju på modell också.
Det finns en anledning att jag delade på min hembio/stereo. Vill man ha kanon ljud i båda får man snällt köra 2 separata system. Visst blir det många värme element som tar stor plats, men hittar nog aldrig en DVD som kan slå en riktig CD även om man separerar och hänger på en extern DAC. Skulle i så fall vara Denons större för 60k.
skulle denons cd vara något speciellt??? nja det finns en hel del DYRA dvdspelare som säkert låter grymt bra ihop med en förstklassig dac däremot så blir det tyvärr en mkt dyr lösning
En sak är säker: TAG DVD32R (eller DVD32FLR) i kombination med TAGs DPA32R (med 192K DACar) ger utmärkt stereoåtergivning. Sedan kan man SAMTIDIGT använda en AV32R 192K till hemmabion. Eller så gör man som jag DVD32R + AV32R som täcker allt - iofs till en häftig kostnad om ca 100.000.....
Men min poäng är, SpLiX, att det viss finns system som klarar av det - men sedan skall man inte glömma att smaken ibland är som baken - delad :)
Mmm, har man stålar kan man nog köpa något som spelar båda världar riktigt bra Nu lever jag i den världen då en högtalarkabel inte får springa förbi 10k. Tanken på Denon var p.g.a. att jag läst och sett deras tyngre DVD spelare. Ser rätt bra ut på pappret och på bild, lyssnade aldrig på endast cd, finns säkert fler kvalitativa märken, men tog ett i högen.
Så ni tycker att sepparat system är best? Jag har en förstärkare och en AV Reciever. Om jag ska köpa en CD spelare & en DVD spelare och koppla DVD till AV Reciever & CD spelare till förstärkare kann jag använt mina Hifi högtalarna som fronthögtalarna??? Av recievers frontspeakers preouts till forstärkares AUX in??
Idag kan man köpa Audionets VIP som till 48k är ett "klipp"med en inbyggd DAC 192/24 + en kannonbild samt en verkligt bra funktion som Cd-spelare av REFERENSKLASS!!Att den dessutom av Stereoplay utsågs som absolut referens som DVD-Audio spelare får man leva med! Mvh JMLab