HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Koppla surr-processor till 2-kanalsstärkare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knasen
Starting Member

29 Posts

Posted - 2003/03/06 :  13:04:44  Show Profile Send knasen a Private Message
Hej, jag har en fråga om man kan koppla en 5.1-kanals surround-processor till min 2-kanals integrerade förstärkare?

Stärkaren är en Nad C-340, den har pre-out + main-in. Om det går,kan man utnyttja dolby-digital + dts när man kollar på DVD,när,om, man ansluter en processor? Till vilken enhet ska högt-kablaget anslutas,o vilket kablage? Ska fronhögt-kablaget vara i nad-C340, och center,surround + subben anslutas till processorn?

Mkt tacksam för svar!
knasiga knasen

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/03/06 :  15:49:10  Show Profile Send jonsson a Private Message
Har 340:n dubbla preout?? eller bryter du slutsteget om du drar preout från den??
Har du separat CD som du kör 2-kanal på??

Testa iaf så här: frontarna på 340 preout till SP från vilken du driver Center och Surr.ht+ Sub

detta beror lite på hur du tänkt använda grejerna...
Har du cd så drar du ju den till 340 och ut i frontarna och då vill man ju inte ha processor i signalkedjan om du hänger med!? För att få surround till frontarna så drar du ju då såklart preout från processorn till 340:n..

det blir ju lite snurrigt men då får du ju bästa cd ljudet möjligt ur anläggningen....
Allt detta var förutsatt att du har separat cd!!!
Kör du med dvd som källa så kopplar du helt enkelt 340:n till processorns preout och drar alla eventuella källor till processorn.

Snurra jag ihop det så du inte förstod ett skvatt nu så får du ursäkta, jag är inte bäst på att förklara!!

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

knasen
Starting Member

29 Posts

Posted - 2003/03/06 :  16:39:03  Show Profile Send knasen a Private Message
Tack så mycket Magnus för tipset!Det var en kanon-förklaring!
Jo, jag har både cd + dvd. cd-n går på "cd-in" o dvd,n på "disc" - in" på c340. Jag har tänkt att köra cd direkt in i c340, som jag har kopplat nu. Vad kostar en processor? Finns det vettiga för 3-5000?

m.v.h knasen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000