Någon som kan hjälpa mig att hitta en vettig vinylspelare? Jag kan väl direkt säga att jag inte på något sätt är någon välljudstok och är ute efter något extremt.
Hemma finns idag en Nakamichi RE-10 förstärkare utan phono, antar att det går att lösa på något sätt. Till detta finns det en Nakamichi MB-10 CD-spelare och ett par Avance Dana Magnum högtalare (som ingen verkar ha hört talas om). Då har ni förhoppningsvis bilden klar för er var nivån ligger. :)
I första hand ska det spelas gamla plattor som idag endast samlar damm. Förmodligen kommer jag även att börja inhandla mer vinyl om jag hittar något jag vill ha.
Okej, nu svävar jag ut... Förslag på spelare för en rimlig peng (vad det nu är) mottages tacksamt. :)
Joflopp>>> Du får nog ändå berätta själv var du vill prisnivån ska ligga. Man har ju ändå lite olika referensramar . Och jag har ingen aning om vad Nakamichiprylarna ligger i för prisklass.
För en budgetpeng så tycker jag att Pro-Ject 1.2 för runt treåthalft med pickup kan vara nåt. Men är man lite mer haj på det hela så finns det naturligtvis klipp att göra på begagnatmarknaden.
Har hittat en begagnad Pro-Ject 1.2 för 2000:-, handlaren runt hörnet vill ha 3000:- Tillkommer RIIA-steg för strax under tusenlappen så då är man uppe i 3-4000:- och taket är nått. Pro-Ject 1.2 verkar vara en bra spelare med tanke på priset.