| Author |
Topic  |
|
|
frez
Member

187 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 16:35:34
|
Hej gott folk.
Sista dagen att beställa element har nu varit. Jag måste säga att intresset varit stort, om inte enormt! Totalt blev det 244 element med en total vikt runt 400kg. Vet i fasen hur jag ska få hem det från Arlanda , men det är ett kärt besvär. Det som nu väntar är att jag skall få en offert från Nuera så att jag bättre kan specificera vad var och en ska betala innan jag börjar ta in pengar. Förhoppningsvis sker detta ganska snart så att vi kan få hem grejerna inom loppet av några veckor.
/Frez |
"Det största som jag har sett på en Islandshäst är Sune Mangs." |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 16:41:00
|
OJ! Många 8"? Skulle vara kul att veta vad folk beställt egentligen, totalt av varje element. 
*Längtar något så enormt*  |
 |
|
|
kung
Member

317 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 16:43:05
|
jag skulle kanske kunna hjälpa dig att köra hem det från arlanda! var bor du? |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 22:18:39
|
man får väl en chans att fylla på beställningen när man får reda på vad det kommer att kosta, är ganska säker på att en kompis vill ha 2st 8"are också.
bor du i sth frez ? annars kan du få dumpa av sth-elementen (och få hjälp med att hämta dom) hos mig i sumpan om du vill. |
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 22:24:02
|
Jag hoppas någon kommer testa att bygga en linesource!!! |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2003/03/07 : 23:50:37
|
Jag som hoppades att du skulle testa det ;)
|
//Magnus
 |
|
|
celef
sirap i datorn

2422 Posts |
|
|
Magils
Member

7061 Posts |
|
|
Mattepatte
Ej medlem längre

461 Posts |
Posted - 2003/03/09 : 19:54:33
|
| Jag tycker det är konstigt att hon ska ha sin pappa med sig bara för att någon ville plåta hennes byggen. |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2003/03/09 : 21:00:34
|
jag tycker hon har för mycket kläder på sig ;), alt står ivägen
|
//Magnus
 |
|
|
tengil
Member

331 Posts |
Posted - 2003/03/09 : 21:50:48
|
Jag tycker han har för mycket kläder på sig...  
..Härligt att höra frez! Finns det någon beställning på 64st 2"are bland mailen??
Hur ser värsta beställningen ut? Vågar du uppge den informationen?
Jag räknar med att alla som bygger visar upp bilder med sina projekt här på forumet!  |
Edited by - tengil on 2003/03/09 21:51:59 |
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2003/03/09 : 22:02:39
|
På mitt bygge ska det fanimig TAS BILDER! Jag har alltid så jäkla bråttom, men inte den här gången! För er, DIY-folk.  |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2003/03/09 : 22:14:56
|
Jag lovar att ta bilder, det tar dock ofta lite tid för mig och mina projekt har jag märkt :)
En bilsterio och ev ett par gokvare samt data högtalare ev ska en kompis bygga 2st subbasar ala frez, så det blir några projekt.
|
//Magnus
 |
|
|
Magnus Lindqvist
Member

115 Posts |
|
|
frez
Member

187 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 10:33:12
|
Hejsan,
När det gäller frakten från Arn. så är det ordnat. Men tack för alla erbjudanden om hjälp.
När det gäller beställningarna är de låsta från och med sista beställningsdag. Visst, är det panik med pengar mm så kan jag givetvis fixa det. Problemet ligger i att för att få korrekta priser och kunna förhandla måste jag veta exakt hur många element av varje typ som beställts. Det blir en faslig massa jobb att pilla och peta i efterhand när jag väl fått en ordentlig offert. Så som svar till mag kan jag bara säga: HELST INTE. Som jag sagt tidigare ligger priset ungefär på 1,6 ggr det lägre priset på nueras hemsida. Förmodligen blir det billigare, och det är ju roligt, men för att folk skulle kunna bestämma sig satte jag det priset som någon form av riktpris så att man skulle kunna bestämma sig innan tiden för beställning gick ut.
/Frez |
"Det största som jag har sett på en Islandshäst är Sune Mangs." |
 |
|
| |
Topic  |
|