| Author |
Topic  |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts |
Posted - 2003/03/08 : 02:18:47
|
Hej hopp alla medlemmar!
Jag suktar efter en "bra" och "snygg" vinylspelare till en rimlig peng!
Min fråga till er är om Pro-Ject RPM4 en sådan spelare eller...? Finns det andra alternativ för samma slant, med snygg "ny" design?
Hur ser andrahandsvärdet ut? Tycker mig ha sett en del till salu under de fyra senaste månaderna. Hur bra är de igentligen?
Mvh Magnus Eriksson |
Edited by - Manga X on 2003/03/08 03:07:17 |
|
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
|
|
Vee-Eight
Member

1015 Posts |
Posted - 2003/03/08 : 09:24:25
|
Hej Manga X!
Tror nog inte att du kan få tag på en så designad spelare såsom ProJect RPM4 för det priset. Kanske Rega P3 kommer upp i samma klass för ungefär samma peng. ProJect gör enkla och bra spelare, har inte lyssnat på dem själv men de som har dem verkar vara mycket nöjda. Byggkvaliteten har ngt robust över sig, mekaniken är minimal. Automatik finns inte alls, skall man byta varvtal så är det till att byta remskiva under tallriken. Jag kan rekommendera att titta lite på dyrare, begagnade spelare. Har själv en 13 år gammal Thorens td318 mkII, det är inte ett unikum i tokdesign men jag tycker den pryder sin plats iaf. Det fina med både ProJect, Thorens och Rega är att de är mycket kompatibla med många armar och PU om nu pengarna skulle skava i plånboken. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
 |
|
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2003/03/08 : 11:09:26
|
| Jag har haft en RP4:a. Var väl helt ok ljudmässigt. Däremot gillade jag inte dammkåpan, vilket mest kan ses som ett skämt. Tonarmen var säkert bra, fast den kändes lite "billig". Har nu en Rega P2a, som har ett riktigt dammlock samt med en skön mekanisk känsla i tonarmen (viktigt...). Hur dom står sig mot varandra låter jag vara osagt pga olika pickuper. |
Edited by - Jadde on 2003/03/08 11:32:02 |
 |
|
| |
Topic  |
|