Author |
Topic  |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 14:16:30
|
S1:an kör ju med endel Sony grejor i sig. Och någon sa till mig att man kan lära fjärren att styra en spelare med sony prylar . Genom att ta ur batterierna hålla någon knapp intryckt och vipps så kan man styra en annan cd med S1-2:ans fjärr.
Men är det någon som vet hur man gör???
|
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 15:58:59
|
Står det inte i manualen? Om det är samma som med Amplifixfjärren så hade jag kunnat tipsa dig, men jag har slarvat bort min bruksanvisning...
//Johansson |
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel... |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 16:08:29
|
S1:ans fjärr har inte denna möjlighet. Det var de tidiga Amplifixerna som hade möjligheten.
Hälsningar från Alingsås. |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 16:35:32
|
    men tack ändå  |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 22:22:42
|
Apropå ingenting, du Dole verkar ju ha testat en hel del cdspelare i de högre prisklasserna. Har du hört Wadia 301 och S1:an under samma förhållanden så du har en uppfattning om vad som skiljer dom åt?
(Jag håller på planera lite inför ett kommande Stockholmsbesök, bäst att veta på förhand vad man ska försöka få lyssna på...)
//Johansson |
 |
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 23:05:20
|
jag kan tala för dole här tror jag..MÅNGA spelare har dole testat men ingen wadia av nyare snitt vad jag vet.. |
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 23:14:23
|
Ok. Det är ju extra intressant då S1an och 301an ligger i samma prisklass och har digital volym båda två, så man slipper skaffa försteg.
Vilka butiker i Sthlm säljer Wadia?
//Johansson |
 |
|
drgreen

946 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 23:19:14
|
Miles på forumet tror jag jämförde 301 mot s1.... ljudmakarn kanske ? |
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 23:41:43
|
Har Ljudmakarn både 301 och S1? Det är inte läge just nu att låna hem och testa (ekonomin är en anledning, ja) så det vore bra om allt fanns under samma tak så att säga...
Audionet ART V2 verkar ju också intressant, men då får man ingen digital volym och lägger man till priset för ett hyfsat försteg så är man ju uppe i 301:ans och S1:ans prisklass. Då känns det bättre att slå till på stort direkt.
//Johansson |
 |
|
drgreen

946 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 23:46:48
|
slå på stort var det...då skulle jag säga ML390s.... |
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/10 : 23:55:35
|
Hmmm......näe. 
Jag har nämligen hört alla cdspelare i prisklasser över det jag kan tänka mig betala och konstaterat att det låter skit. Det är vetenskapligt bevisat och har inget att göra med att jag aldrig kommer att få råd till dom... 
Nä, allvarligt talat så vore det kul att få höra skillnaden mellan en cd för 30-50kkr och en high-end cd i en riktigt bra anläggning. Mässljud är ju aldrig något att hurra över, mera att "ha, den och den och den har jag hört..."
//Johansson |
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 11:01:04
|
En helt okvalificerad gissning är att wadian kommer att låta lite varmare en S1:an men det är en gissning. Efter som jag inte har jämfört dem. En levinson spelare kan du få tag i för rätt pengar om man har lite kontakter. Fråga drgreen. Själv är jag kalas nöjd med min Gryphon spelare. |
 |
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 11:10:01
|
Ok. Det är ju extra intressant då S1an och 301an ligger i samma prisklass och har digital volym båda två, så man slipper skaffa försteg
Jag har precis köpt en S1,a med prekortet och kan därmed ansluta andra signalkällor via S1,an, går det även att göra till Wadian |
"A man got to now his limitations" |
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 11:39:14
|
Vilken prisklass kan en Levinsonspelare ligga i begagnad? Jag hade för mig att dom var en hel del dyrare än S1:an, och där någonstans går min smärtgräns för vad en cdspelare får kosta...
//Johansson |
 |
|
Peder B
Member

528 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 11:47:52
|
Fanns en beg. ML390S för 58k på Hifimagasinet |
"A man got to now his limitations" |
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 11:54:51
|
Jag provade att söka på M-L på hifimagasinet 0 träffar är inte det konstigt. De har tydligen rensat alltihop. |
 |
|
Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts |
Posted - 2003/03/11 : 12:03:45
|
Ok. På sätt och vis känns det tryggare att köpa nytt i den prisklassen, tänk om man lyssnat runt och kommit fram till att ML spelaren är totalt överlägsen och sen går den inte hitta begagnad... 
Men som sagt var så kommer det nog att dröja tills jag har ekonomin, jag ska bygga ett par Aleph 60:or och kanske köpa bättre kablage och bara det känns nog mycket i plånboken för en fattig student.
//Johansson |
 |
|
|
Topic  |
|